شنبه 16 تیر 1403 - 08:51

کد خبر 541573

چهارشنبه 13 تیر 1403 - 20:29:22


پروژه هشت‌هزار واحدی اراک سال آینده به متقاضیان واگذار می‌شود


ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های اقدام ملی سال آینده با کمک منابع مالی بانکی، صندوق ملی مسکن و آورده متقاضیان واگذار می‌شود.

عباس یوسف‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه مسکن همچنین اتفاق شگرفی با تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به شکل «گروه ساخت» در ساوه، خمین، محلات و کمیجان در دولت شهید رئیسی انجام شده‌ است.
وی اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق ملی مسکن برای تامین خدماتی مانند آب و برق به استان مرکزی تخصیص داده شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به روند ساخت و ساز طرح نهضت اقدام ملی در اراک اشاره کرد و گفت: سه سال پیمانکار طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک به بانک متصل نبود اما اکنون در این طرح به طور همزمان پنج سایت مسکن درحال فعالیت و پنج بانک برای پرداخت تسهیلات متصل هستند.
یوسف‌زاده افزود: در طرح اقدام ملی مسکن، ساخت ۷۷ هزار مسکن در استان مرکزی هدف‌گذاری شد که از این تعداد در روستاها ۲۴ هزار واحد توسط مردم به شکل خودمالکی و ۳۶ هزار قطعه زمین توسط وزارت راه برای متقاضیان تامین شد.
وی بیان کرد: ۱۶۰ هزار متقاضی در استان مرکزی برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که ۵۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اکنون در طرح انبوه‌سازان مسکن ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد در استان در حال ساخت است که در اراک یک هزار و ۶۰۰ واحد در مرحله تحویل است.
یوسف‌زاده افزود: در طرح شهید سلیمانی نیز از ماه جاری ۱۲۰ واحد تحویل متقاضیان می‌شود که امید است از ۱۰ هزار واحد در اراک ۲ هزار واحد آن سه ماه دوم سال تحویل شود.
وی بیان کرد: در شهر ساوه نیز از یک هزار و ۸۴۸ واحد، ۴۰۰ واحد آن ۲ هفته گذشته افتتاح شد و بقیه درحال تحویل است که یک هزار و ۶۰۰ واحد تکمیل وجه و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در برخی شهرهای استان درحال ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است.
یوسف زاده با بیان اینکه رویکرد شهید رئیسی، خارج شدن دولت از ساخت و ساز مسکن است، افزود: در حوزه «گروه ساخت» نیز ۳۲ هزار ۲۸۵ واحد در نظر گرفته شده که با مالکان توافق شده است.
وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در دولت سیزدهم جاده توره به بروجرد با اتصال به راه ارتباطی تهران به بندر امام (ره) به طول ۲۳ کیلومتر با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: دیگر اقدام این اداره کل تکمیل و بهره‌برداری پل سنجان و بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین است.
۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان، واجد شرایط شناسایی شدند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط