یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 03:41

کد خبر 542243

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 13:01:00


معرفی فولکس واگن ID.UNYX؛ شاسی بلند برقی اسپرت با پیشرانه قدرتمند


/ کمپانی آلمانی فولکس واگن از یک مدل تمام الکتریکی جدید در چین رونمایی کرد. این خودرو ID.UNYX نام دارد و در دسته کراس اوورهای کامپکت کوپه قرار می‌گیرد. نکته جالب اینکه این کراس اور فاصله زیادی تا خیابان‌ها ندارد و عرضه آن از اواسط ماه جولای شروع خواهد شد.

در چین با نام محلی یو ژونگ (به معنای برای همه) نیز شناخته شده و اولین عضو از سری جدید ID.UX محسوب می‌شود. این کراس اوور در حقیقت اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی است که به طور کامل در چین تولید می‌گردد.

ابعاد فولکس واگن ID.UNYX
کراس اوور جذاب فولکس واگن ID.UNYX در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این کراس اوور به دلیل طراحی زیبا و اسپرت خود بسیار مورد توجه رسانه‌ها و بازدیدکنندگان قرار گرفت. از لحاظ ابعاد باید گفت که این کراس اوور الکتریکی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۶۳، ۱۸۶۰ و ۱۶۱۰ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۶۶ میلیمتر می‌رسد.

فولکس واگن در سری جدید ID.UX مانور ویژه‌ای روی تجربه راننده و دیگر سرنشینان می‌دهد. این کمپانی می‌گوید در سری ID.UX هر لحظه طلایی خواهد بود. برای اشاره به این موضوع، به جای لوگوی استاندارد، لوگوی طلایی فولکس واگن روی محصولات این سری نصب می‌شود‌. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، تعداد مدل‌های این سری تا سال ۲۰۲۷ به ۵ مدل افزایش خواهد یافت.

مشخصات فنی فولکس واگن  ID.UNYX
فولکس واگن ID.UNYX با دو پیشرانه به فروش خواهد رسید. در مدل پایه یک موتور الکتریکی با توانایی تولید حداکثر ۲۲۸ قدرت وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. در مدل پرچمدار یک موتور ۱۰۷ اسب بخاری دیگر به محور جلو اضافه می‌شود. ظاهراً در هر دو مدل، باتری ۸۲.۴ کیلووات ساعتی که ساخت شرکت معروف CATL است، انرژی لازم را تامین می‌کند. با اتکا به این باتری امکان پیمایش ۶۲۱ کیلومتر مسافت وجود دارد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که محصول جدید فولکس واگن در واقع همان کوپرا تاواسکان است که لباس کمپانی مادر را بر تن کرده؛ البته برای ایجاد تمایز در برخی قسمت‌ها، مثل فرم سپرها و گرافیک چراغ‌ها تغییراتی ایجاد شده است. این کراس اوور اسپرت اصالتاً آلمانی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی حرکت می‌کند.

در حال حاضر تصاویری از کابین فولکس واگن ID.UNYX منتشر نشده، اما به احتمال زیاد مثل نمای ظاهری در این بخش نیز شاهد اشتراکات فراوان با کوپرا تاواسکان خواهیم بود.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط