جمعه 30 شهریور 1403 - 20:07

کد خبر 54238

شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 09:11:06


حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چقدر هزینه دارد؟


ایرنا/ رسانه های صهیونیستی در گزارشی به هزینه های تجاوز این رژیم به نوار غزه پرداختند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هر فروند موشک سامانه گنبد آهنین ۵۰ هزار دلار هزینه برای این رژیم دارد و هر روز جنگ علیه نوار غزه ۲۰۰ میلیون شکل(واحد پول) برای ارتش رژیم صهیونیستی به همراه دارد.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی اکنون سامانه گنبد آهنین را در تمام مناطق سرزمین های اشغالی فعال کرده ‌و مدعی است که این سامانه بهترین سامانه ضدموشکی است، این درحالی است که موشک های مقاومت فلسطین عکس آن را ثابت کرده و اهداف خود در مناطق مختلف را مورد اصابت قرار می دهند.

در دو روز گذشته رژیم صهیونیستی از سامانه دفاعی «مقلاع داوود» نیز استفاده کرده و اعلام کرد که این سامانه با یک راکت که از غزه شلیک شده مقابله کرده است.

رژیم صهیونیستی از سامانه گنبد آهنین برای مقابله با موشک های کوتاه برد و ساخته شده در داخل سرزمین های اشغالی استفاده می کند و از سامانه «مقلاع داوود» برای مقابله با موشک های بالستیک، دور برد و کروز استفاده می کند.

هزینه هر موشک این سامانه یک میلیون دلار است و هزینه کل سامانه دفاعی «مقلاع داوود» به ۳۴۵ میلیون دلار می رسد.

این سامانه صهیونیستی- آمریکایی از سال ۲۰۱۶ وارد سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی شد، اما برای اولین بار روز چهارشنبه برای مقابله با موشک هایی که از نوار غزه به سمت تل آویو شلیک شد، از آن استفاده گردید.

ادامه پاسخ موشکی مقاومت
گروه‌های مقاومت صبح امروز حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه را در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی ازسرگرفتند.

به دنبال این حملات، آژیر خطر در مناطق مجاور باریکه غزه به صدا درآمد.

این حملات به دنبال آن صورت می‌گیرد که جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات ضدبشری خود بامداد امروز (شنبه) مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند که در جریان آن تاکنون هفت منزل مسکونی در غزه ویران شد.

منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند، هواپیماهای رژیم اشغالگر همچنین بامداد امروز خانه‌ای را در خیابان یرموک در مرکز غزه هدف قرار داده‌اند.

پیش از آن نیز گزارش‌ها حکایت از آن داشت که جنگنده‌- بمب افکن های رژیم صهیونیستی منزل شهید «بهاء ابوالعطاء» در محله «الشجیع» در شرق غزه را که یک ساختمان ۵ طبقه بوده هدف قرار داده و آن را ویران کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط