یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 12:50

کد خبر 542647

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 18:29:55


مقصد بعدی مربی ایرانی مشخص شد!


ورزش 3/سیدمحمد ناظم الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی، پیشنهاد لیبی برای هدایت این تیم در جام جهانی 2024 را نپذیرفت و جهت مذاکره با تیم ملی امارات به‌زودی راهی دبی می‌شود.
پس از جدایی ناگهانی و تعجب برانگیز سیدمحمد ناظم الشریعه از تیم ملی کویت پیش از جام ملت‌های آسیا 2024 که خودزنی‌ کویتی‌ها و عدم صعود آن‌ها از مرحله گروهی را در پی داشت، فدراسیون فوتبال لیبی برای هدایت تیم ملی فوتسال این کشور برای جام جهانی 2024 با سرمربی سابق تیم ملی ایران وارد مذاکره شد. لیبی با ریکاردو اینگوئز اسپانیایی در جام ملت‌های آفریقا با برتری در ضربات پنالتی مقابل مصر به عنوان سوم دست یافت و پس از مراکش و آنگولا بلیت جام جهانی 2024 را برای خود رزرو کرد. با این حال، این موفقیت چندان برای مدیران فدراسیون لیبی بزرگ به شمار نمی‌رفت و همین موضوع باعث شد تا با ناظم الشریعه مذاکراتی را انجام دهند.
سرمربی سابق تیم ملی که سومی جهان با ایران را در کارنامه دارد، پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسید که شرایط همکاری با شوالیه‌های مدیترانه‌ای مقدور نیست و به پیشنهاد آن‌ها دست رد زد. با این تفاسیر، لیبی با ریکاردو در جام جهانی به مصاف اسپانیا، قزاقستان و نیوزیلند خواهد رفت و برای صعود به مرحله حذفی کار فوق العاده سختی را در پیش دارد.

دلایل پاسخ منفی ناظم الشریعه به لیبی واضح است. او تشخیص داد که زمان برای آشنایی با بازیکنان، تاکتیک و دوران آماده‌سازی کافی نیست و همچنین پس از سال‌ها فعالیت در خارج از کشور به دنبال ریکاوری است.
خبرنگار ورزش سه اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد ناظم الشریعه پیشنهادات دیگری را نیز بررسی می‌کند و به زودی برای انجام مذاکرات اولیه با سران فدراسیون امارات راهی دبی خواهد شد. اماراتی‌ها امیدوار هستند که سرمربی ایرانی را برای فعالیت در این کشور متقاعد کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط