یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 12:38

کد خبر 542662

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 18:43:59


کاهش ۲۷ درصدی درآمد شهرداری اصفهان از صدور پروانه ساختمانی


ایمنا/ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: گزارش تحقق درآمدهای شهرداری بر اساس زمان‌بندی، مهمترین موضوع کمیسیون تلفیق این هفته بود و به‌صورت مشروح ارائه شد.
وی افزود: در ماه‌های نخست هر سال روند تحقق درآمد شهرداری‌ها کندتر است، اما این میزان درآمد بر اساس سیاست‌گذاری‌ها در طول سال افزایش پیدا می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شهرداری بر اساس تحقق درآمد ۱۰ سال گذشته برنامه‌ای پیش‌بینی کرده و تحقق درآمد به‌صورت ماهانه در این برنامه جانمایی شده است، از این‌رو متناسب با این موضوع باید برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای پروژه‌ها و تأمین هزینه‌ها انجام شود.
نورصالحی با بیان اینکه گزارش تحقق درآمدهای شهرداری ارائه و نقطه نظرات اعضای شورای اسلامی شهر بیان شد، گفت: قرار شد تا ابتدای مرداد سال جاری جلسه‌ای با همین عنوان با آمار و اطلاعات دقیق‌تر برگزار شود تا متوجه تحقق درآمدها بر اساس پیش‌بینی‌ها و هزینه‌ها شویم.
وی ادامه داد: درآمدهای شهرداری شامل چند بخش اصلی از جمله درآمدهای ساختمانی (صدور پروانه)، سیاستی، اوراق مشارکت و سایر موارد می‌شود، همچنین این موضوعات نیازمند پیگیری‌هایی جدی است، زیرا به دیگر نهادها نیز مربوط می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اوراق مشارکت سال گذشته شهرداری این کلان‌شهر حدود ۲,۹۰۰ میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر در حال پیگیری برای تحقق این موضوع هستیم، خاطرنشان کرد: اوراق مشارکت سال جاری حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
نورصالحی با بیان اینکه در حال حاضر درآمد شهرداری از محل صدور پروانه ساخت‌وساز کاهش پیدا کرده، به‌طوری که این منبع درآمدی در بودجه سال جاری با کاهش ۲۷ درصدی روبه‌رو بوده است، گفت: این موضوع معمولاً تابع بازار و شرایط اقتصادی است.
وی افزود: حدود ۳۰ درصد درآمد شهرداری مربوط به موضوع صدور پروانه است و امیدواریم این موضوع با بسته‌های تشویقی تقویت شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط