دوشنبه 18 تیر 1403 - 07:20

کد خبر 543078

جمعه 15 تیر 1403 - 13:14:00


پوتین: تمایل ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین صادقانه است


مهر/ رئیس جمهور روسیه معتقد است که نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا درباره تمایلش برای پایان دادن به جنگ اوکراین، صادق است.

به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا درباره تمایلش برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین، صداقت دارد؛ پوتین همچنین تاکید کرد که با این حال، نمی‌داند که برنامه ترامپ برای پایان دادن به جنگ چیست!

پوتین که در نشستی خبری در پایان کنفرانس امنیتی منطقه‌ای در قزاقستان صحبت می‌کرد، درباره ادعای ترامپ مبنی بر پایان بخشیدن بی‌درنگ به جنگ اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید، گفت: اینکه ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری، اعلام می‌کند که خواستار توقف جنگ اوکراین است، از نظر ما اظهار نظری کاملاً جدی است.

وی افزود: البته من از پیشنهادهای احتمالی او برای نحوه انجام این کار اطلاعی ندارم. و موضوع و پرسش اصلی همین است. با این حال، شکی ندارم که او (دراین‌باره) صداقت دارد و ما نیز از این (تفکر پایان جنگ) حمایت می‌کنیم.

روزنامه واشنگتن‌پست ماه آوریل در گزارشی مدعی شد که ترامپ در محفلی خصوصی درباره این موضوع صحبت کرده که پوتین در ازای حفظ کریمه که در سال ۲۰۱۴ به مسکو الحاق شده و همچنین نگه داشتن منطقه دونباس که مسکو هم‌اکنون بر بخش قابل توجهی از آن تسلط یافته است، جنگ را پایان بدهد. ستاد انتخاباتی ترامپ این مساله را تایید نکرده است.

رویترز ماه گذشته در گزارشی مدعی شد که دو تن از مشاوران ارشد ترامپ به طرحی برای پایان جنگ ارائه داده‌اند که براساس آن اوکراین تنها در صورت ورود به مذاکرات صلح، تسلیحات بیشتری از آمریکا دریافت خواهد کرد.

پوتین ماه گذشته گفت که تنها در صورتی که کی‌یف با کنار گذاشتن رویای پیوستن به ناتو و همچنین تسلیم چهار منطقه‌ای که روسیه بر سر آن ادعای مالکیت دارد، موافقت کند، به جنگ پایان خواهد داد؛ پیشنهادی که کی‌یف بلافاصله با آن مخالفت و آن را معادل تسلیم شدن توصیف کرد.

پوتین تاکید کرده است که گفتمان سازنده بین مسکو و واشنگتن در جریان فضای داغ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا غیر ممکن است و مسکو تا زمان روشن شدن نتیجه و عملکرد دولت جدید کاخ سفید، منتظر خواهد ماند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط