دوشنبه 18 تیر 1403 - 09:00

کد خبر 543174

جمعه 15 تیر 1403 - 10:57:12


استان البرز پایلوت کشور در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شد


تسنیم/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: جلسه قرارگاه اجتماعی محرومیت زدایی محلات ۲۰۲۰ استان البرز با حضور مسئولان وزارت کشور و جمعیت هلال احمر در استانداری البرز به منظور پایش عملکرد این قرارگاه تشکیل شد.

محمدباقر خلفی شامگاه شب گذشته در حاشیه برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به دستور پیگیری مقام معظم رهبری، در خصوص ساخت مسکن ، ایجاد کار و تحصیل در قرارگاه اجتماعی با حضور مسئولین کشوری و استانی جلسه برنامه ریزی طرح در استان برگزار شد.

در این نشست تحقق اهداف طرح 2020 مورد  ارزیابی قرار گرفت و اجرای این طرح برای 67 محله هدف وارد عمل شد.

خلفی با اشاره به اقدامات ارزشمند این قرارگاه در راستای تحقق اهداف طرح 2020 و توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، گفت: کاهش جرائم اعم از انواع سرقت و همچنین آسیب های اجتماعی همچون خودکشی، طلاق و... از جمله نتایج اجرای بهینه این طرح بوده است. 

وی اظهار کرد: توزیع بسته های حمایتی، برگزاری کارگاه های آموزشی و امدادی و ارتقاء آمادگی در مخاطرات ، ویزیت رایگان در محلات کمتربرخوردار و ارائه خدمات و پایش سلامت، ثبت نام دانش آموزان در کلاس‌های آزمون سراسری برای دانش آموزان دبیرستان‌ها و برگزاری فوتبال خیابانی در محلات کم برخوردار و... از جمله خدمات هلال احمر جهت تحقق این اهداف است.

این مقام مسئول، به توانمند سازی جوانان تاکید و اظهار داشت: با تدوین 7 بسته مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اشتغال، مسکن، ورزش، فرهنگ و مذهب و تغذیه با تعامل 4 نهاد مسئول شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام و در این استان اوقاف و امور خیریه، بنیاد علوی و آستان قدس رضوی به اجرای اهداف خواهیم پرداخت. 

مدیرعامل هلال احمر البرز افزود: استان البرز به عنوان پایلوت اجرای این طرح شده و در این نشست تقسیم وظایف و مسئولیت ها با دستور استاندار البرز صورت گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط