دوشنبه 18 تیر 1403 - 11:26

کد خبر 543304

جمعه 15 تیر 1403 - 12:41:00


حسینی: منتخب مردم از فردا باید خود را رئیس‌جمهور کل ملت ایران تلقی کند


ایسنا/ مشاور فرهنگی - اجتماعی رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم، تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب مردم باید بتواند با سایر قوا و نهادهای گوناگون تعامل داشته باشد و از همه ظرفیت های کشور استفاده کند.

سیدمحمد حسینی پس از شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی بعد از شهادت رئیس جمهور، باید طرف ۵۰ روز رئیس جمهور انتخاب می شد؛ لذا ما فرصت کمی داشتیم تا انتخابات برگزار شود ‌و کاندیداها نتوانستند در استان ها حضور پیدا کنند، فضای کشور انقدر انتخاباتی نشده بود. انتخابات شوراها هم نداشتیم؛ لذا طبیعی بود که مقداری مشارکت کم تر باشد.

وی اظهارکرد: اما در طول این هفته به دنبال اعلام نتایج دور اول و مشخص شدن دو کاندیدای نهایی، خیلی از مردم و کسانی که در دور اول مشارکت نکردند، تصمیم گرفتند تا در این دوره در پای صندوق های رای حاضر شده و در انتخابات مشارکت کنند.

مشاور فرهنگی - اجتماعی رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم در ادامه تصریح کرد: منتخب مردم از فردا باید خود را رئیس جمهور کل ملت ایران تلقی کند. تمام همت خود را به کار ببندد تا وظایف سنگین ریاست جمهوری را انجام دهد. رئیس قوه مجریه باید بلافاصله افراد کارآمد و لایق و شایسته را به عنوان وزیر معرفی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید بتواند با سایر قوا و نهادهای گوناگون تعامل داشته باشد و از همه ظرفیت ها کشور استفاده کند. در ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست شورای عالی فضای مجازی و هماهنگی مسائل اقتصادی بتواند موفق شود. امیدواریم هر کدام از این دو عزیز انتخاب شدند بتوانند این مسیر را ادامه دهند. ان شاءالله بتوانند یک همگرایی در کشور ایجاد کنند و از همه نیروهای کارامد و توانمند کشور به خوبی استفاده شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط