شنبه 14 مهر 1403 - 06:53

کد خبر 544097

شنبه 16 تیر 1403 - 07:54:01


کابوس جنجالی‌ترین مدافع جام


ورزش 3/لحظه به ثمر رسیدن گل دوم اسپانیا مقابل آلمان یکی از شورانگیزترین خاطرات هواداران لاروخا از جام ملت‌های اروپا در تاریخ خواهد بود.
 در دقیقه ۱۱۹ بازی و در حالی که آلمانی‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند، پرس سنگین مهاجمان اسپانیا باعث دفع توپ اشتباه آنتون، بازیکن تازه وارد میزبان، شد و او با زدن توپ به اوت مقابل نیمکت خودی فرصت را برای اسپانیا ایجاد کرد تا مالکیت توپ را در اختیار بگیرد. اوت ارسالی به دنی اولمو رسید و او از جناح چپ با اندکی پیش‌روی، سانتری زیبا را به سمت دروازه آلمان فرستاد که میکل مرینو، بازیکن تعویضی و نه چندان پر اسم و رسم که در باشگاه سوسیداد بازی می‌کند، با یک پرواز بلند و ضربه سر تماشایی، دروازه آلمان را برای بار دوم فرو ریخت.
قاعدتا در این لحظه آنتونیو رودریگر، مدافع باتجربه تیم ملی فوتبال آلمان، باید مسئولیت یارگیری مرینو را بر عهده می‌گربت اما شاید او هم تصور نمی‌کرد که اسپانیا این چنین ناگهان در پوزیشن تهاجمی قرار بگیرد و بنابراین او لحظه‌ای یار مستقیم خود را گم کرد تا مرینو از این فرصت استفاده کرده و با یک ضربه سر غیرقابل مهار دروازه مانوئل نویر را باز کند.
جالب اینکه پدر این بازیکن تیم ملی اسپانیا هم ۳۳ سال پیش مشابه این کار را انجام داده و به همین دلیل او شادی گل پدرش در کنار خط کرنر را تکرار کرد، اما با اشتباهی که رودریگر در این صحنه انجام داد، نمایش خوب در طول این مسابقه زیر سوال رفت.
رودریگر شب گذشته هم مقابل حمله‌وران اسپانیا مقاومت خوبی داشت و هم در بازیسازی و نفوذ روی دروازه حریف نمره بسیار خوبی گرفت اما این اشتباه برای زیر سوال بردن همه آنچه که او در این بازی از خود نشان داده بود، کافی بود، چراکه حالا دیگر آلمان جایی در تورنمنت‌ ندارد.
این مدافع باتجربه که با نمایش‌های خوب، خودش را کاندیدای حضور در تیم منتخب جام کرده بود، با این خطای شاید ناشی از خستگی یا عدم تمرکز به تلخی از جام بیرون رفت. او با کمی استراحت به رئال ملحق می‌شود و با هم‌تیمی‌هایش به آمریکا سفر خواهد کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط