شنبه 14 مهر 1403 - 08:57

کد خبر 544334

شنبه 16 تیر 1403 - 10:11:27


آماده‌باش ۲۰ گروه اطفای حریق در مناطق حفاظت‌شده خراسان شمالی


ایرنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ نفر نیروی اجرایی و عملیاتی در قالب ۲۰ گروه برای مهار حادثه های احتمالی آتش سوزی به حالت آماده باش درآمده اند.

رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: این گروه های پنج نفره واکنش سریع استان در حالت آماده باش بوده و نیروهای مردمی هم شناسایی و دوره های آموزشی و توجیهی برای این افراد برگزار شده است.

وی با اشاره به تشدید گشت زنی نیروهای اجرایی محیط زیست گفت: یگان حفاظت این اداره کل اقدامات پیشگیرانه در مقابله با اطفای حریق را در برنامه داشته و برای مهار حادثه احتمالی در حالت آماده باش است.

شکاریان خاطرنشان کرد: آماده بکار بودن نیرو ها و بررسی تجهیزات اطفای حریق، اطلاع رسانی های محلی در خصوص خطرات آتش زدن بقایای مزارع کشاورزی، شناسایی و مراقبت از نقاط حساس و مستعد، آموزش محیط بانان و مانور آمادگی از دیگر اقدامات ادارات محیط زیست در راستای پیشگیری و آمادگی برای اطفای حریق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: ادارات محیط زیست، محیط بانی های مناطق در سطح استان شماره گویای ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش و اطلاع رسانی همشهریان است.

وی گفت: پوشش گیاهی در برخی عرصه های تحت مدیریت این اداره کل مناسب و مستعد آتش سوزی است از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد

ساخت پدبالگرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پد بالگرد به عنوان یک زیرساخت برای نشست و برخاست این ناوگان و کمک به مهار آتش سوزی ها در یکی از مناطق ساخته می شود.

وی افزود: پد بالگرد به منظور نشست و برخاست بالگرد و سرعت دادن به کار مهار آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی استان ایجاد می شود و در این زمینه تامین و ساخت استخر ذخیره آب هم در کنار این پد برای آبگیری در دستور کار است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط