شنبه 14 مهر 1403 - 06:35

کد خبر 544347

شنبه 16 تیر 1403 - 10:16:58


یک هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران کرمانشاهی پرداخت شده است


ایرنا/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال مطالبه گندم کاران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۴۴۷ هزار تن گندم در سطح استان برداشت شده است.

علی ملکشاهی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اظهار کرد: برداشت گندم دورم مناطق گرمسیری با ۱۰۹ هزار تن به اتمام رسیده و اکنون در حال درو گندم های مناطق معتدل استان هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۷ هزار تن گندم در مناطق معتدل خرید تضمینی شده است گفت: برداشت گندم در استان کرمانشاه تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
ملکشاهی همچنین از ظرفیت مناسب سیلو در کرمانشاه خبر داد و افزود: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت نگهداری گندم در استان وجود دارد که این سیلوها از پراکندگی خوب جغرافیایی برخوردارند.
کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.
در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط