شنبه 14 مهر 1403 - 08:57

کد خبر 544422

شنبه 16 تیر 1403 - 10:50:14


تخلف انتخاباتی در آذربایجان‌ غربی گزارش نشده است


آخرین خبر/ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی با اشاره به رصد مستمر فضای انتخاباتی استان گفت: جرم و تخلف خاص انتخاباتی در این استان گزارش نشده است.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پس از بازدید از شعب انتخاباتی با بیان اینکه جرم و تخلف خاص انتخاباتی در آذربایجان‌ غربی گزارش نشده است، اظهار کرد: البته برخی تخلفات حداقلی در آذربایجان غربی گزارش شده ولی خاص نبود، اما همه آنها پیگیری شده است.
عتباتی ادامه داد: انتخابات در آذربایجان غربی با امنیت کامل برگزار شد و کاندیدا‌ها در استان ما نیز نظیر سایر استان‌ها از ظرفیت کامل تبلیغاتی استفاده کردند و دستگاه قضایی نیز در کنار سایر مراجع قانونی از چهار راهبرد امنیت، رقابت، سلامت و رقابت پیروی می‌کند.
وی اضافه کرد: مقامات قضایی و دادستان‌ها آماده پیگیری هر موضوع بوده و در سیستم قضایی حاضر هستند ضمن اینکه رویکرد دستگاه قضایی رویکرد پیشگیری است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تأکید بر فعال بودن ستاد پیگیری از جرایم انتخاباتی در استان، خاطرنشان کرد: تا این لحظه موضوع خاصی که بیانگر جرم انتخاباتی باشد اتفاق نیفتاده هر چند برخی تخلفات حداقلی گزارش و پیگیری شده، اما سلامت انتخابات زیر سؤال نرفته است و شاهد تخلف و رفتار مجرمانه نبودیم.
عتباتی در خصوص روز پس از انتخابات نیز گفت: پیش بینی و پیشگیری لازم برای بعد از انتخابات اندیشیده شده و رأی دهندگان اطمینان داشته باشند که راهبرد ما فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن آرای مردمی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط