شنبه 14 مهر 1403 - 09:48

کد خبر 544509

شنبه 16 تیر 1403 - 11:54:09


آغاز مقام‌سازی ۲۲ هزار واحد مسکونی در زنجان


فارس/ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان گفت: در طول ۳ سال گذشته، مقاوم سازی ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان آغاز شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره برداری رسیده است.

اعلم، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان در نخستین نشست عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان زنجان در سال‌جاری که با هدف تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل و مسکن که در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در طول سه سال گذشته، مقاوم سازی ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان آغاز شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی عملیاتی شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید.

وی افزود: پروژه نهضت ملی مسکن هیدج در حال حاضر در چهار فاز ( ۹۶ واحدی، دو فاز ۸۰ واحدی و ۹۸ واحدی) در حال ساخت است، که به طور میانگین این پروژه‌ها بیش از ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اعلم، از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از برخی فعالیت‌های این مجموعه است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به موقع متقاضیان دو عامل مهم در واگذاری هر چه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی است.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های ذی ربط و خدمات رسان نیز باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به موقع به مردم واگذار شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط