شنبه 14 مهر 1403 - 07:40

کد خبر 544525

شنبه 16 تیر 1403 - 12:02:12


ثبت میانگین بارش ۲۸۹/۹ میلی‌متری در سال زراعی‌جاری


فارس/ مدیرکل هواشناسی استان زنجان میانگین بارش تا 14 تیر سال زراعی جاری را 289.9 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به میانگین بارش بلندمدت کاهش ۲.۴درصدی یافته است.

محمدرضا رحمان‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان میانگین بارش تا 14 تیر سال زراعی جاری را 289.9 میلی‌متر اعلام و اظهار کرد: این میزان بارش نسبت به میانگین بارش بلندمدت کاهش ۲.۴درصدی یافته است.

مدیرکل هواشنایی استان زنجان تصریح کرد: میانگین بارش سال‌زراعی جاری در مقایسه با بارش سال‌گذشته در این بازه زمانی افزایش ۵.۸ درصدی یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، آسمان امروز غالبا صاف خواهد بود که در بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد، ادامه داد: سرعت وزش باد به طور موقتی به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

رحمان‌نیا افزود: در روزهای آینده انتظار داریم سرعت وزش باد افزایش پیدا کند و خصوصا در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق به آستانه شدید برسد.

مدیرکل هواشنایی استان زنجان با بیان اینکه امروز و فردا افزایش پوشش ابر پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: احتمال رگبار خفیف و محلی باران و رعدوبرق در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.وی افزود: دمای هوا از روز یکشنبه به طور نسبی کاهش می‌یابد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط