شنبه 14 مهر 1403 - 10:53

کد خبر 544763

شنبه 16 تیر 1403 - 14:10:54


۶۲ درصد مردم آستارا در انتخابات شرکت کردند


ایرنا/ فرماندار شهرستان آستارا گفت: بیش از ۶۲ درصد از مردم شهرستان آستارا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای حضور یافتند.

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا اظهارکرد: در شهرستان آستارا ۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر از واجدین شرایط در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و مشارکت در این شهرستان به ۶۲.۲ درصد رسید.
وی افزود: در این دوره مسعود پزشکیان با کسب ۳۶ هزار و ۴۲۹ رای ۸۴.۸ درصد و سعید جلیلی با ۶ هزار و ۱۱۹ رای ۱۴.۲ درصد آرا را کسب کردند.
فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: پیروزی نهایی در این انتخابات مردم هستند مردمی فهیم و ولایی که ثابت کردند نسبت به سرنوشت کشور و شهرستان خود بی‌تفاوت نیستند.
شهاب زاده حضور پرشور مردم آستارا در انتخابات را یک حماسه در تحقق مردم‌سالاری دینی دانست و ادامه داد: سیاست ستاد انتخابات آستارا از آغاز فرآیند این رویداد سیاسی تا اتمام آن بر راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی استوار بود و این امر مهم را در روند اجرای انتخابات به کار بستیم.
وی از همکاری عوامل دست‌اندرکار اجرای انتخابات اعم از مجموعه همکاران فرمانداری، اعضای هیات‌های اجرایی، بازرسی و نظارت و نیز نیروی انتظامی، مرزبانی و سپاه به ویژه همدلی شورای تامین در راستای تلاش برای رقم خوردن انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه قدردانی کرد.
فرماندار شهرستان آستارا، شور و نشاط حاکم در فضای انتخاباتی آستارا را مثال‌زدنی خواند و با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اینجا شور انتخاباتی از تلاش های آنها قدردانی کرد.
رئیس ستاد انتخاباتی شهرستان آستارا با بیان اینکه در حوزه انتخابیه آستارا ۶۹ هزار نفر واجد شرایط رای بودند، اظهار کرد: مجموع آرای ماخوذه در این دوره از انتخابات در شهرستان آستارا بیش از ۴۲ هزار و ۹۵۰ رای بود.
شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط