شنبه 14 مهر 1403 - 21:03

کد خبر 545694

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 11:01:00


پژو E-308 E Style معرفی شد؛ ارزان ترین تیپ خانواده ۳۰۸ برقی


/ پژو یک عضو جدید را به خانواده ۳۰۸ برقی اضافه کرد. این تیپ جدید که E-308 E Style نام دارد، در مقایسه با سایر نسخه‌ها قیمت پایینتری داشته و افرادی را نشانه گرفته که دارای بودجه‌ محدودتری هستند. در واقع با رونمایی از این تریم اقتصادی، پژو می‌خواهد مشتریان بیشتری را به سمت هاچبک زیبا و خوش استیل خود جذب کند.

قیمت از ۴۱,۳۲۰ یورو آغاز می‌شود. البته این رقم بدون احتساب مشوق‌ها بوده و با لحاظ کردن آنها رقم نهایی برای مشتری کمتر خواهد شد. طبق انتظار، این تریم جدید بر اساس تریم پایه قبلی، یعنی اکتیو پک، توسعه پیدا کرده است. با توجه به ماهیت اقتصادی، روکش‌های به کار رفته در E-308 E Style اکثراً پارچه‌ای بوده و رینگ‌ها ۱۸ اینچی هستند.

در داخل کابین پژو E-308 E Style راننده دو نمایشگر دیجیتال ۱۰ اینچی را پیش روی خود دارد. یکی از این‌ نمایشگرها برای کنترل سیستم اطلاع رسانی سرگرمی کاربرد داشته و دیگری اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می‌دهد. در حالت استاندارد این نسخه از ۳۰۸ الکتریکی، از اتصال بلوتوث و اپل کار پلی و اندروید اتوی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. ترمز پارک برقی و چراغ‌های اصلی LED از دیگر مشخصات استاندارد E-308 E Style هستند که باید به آنها اشاره کنیم. ناگفته نماند در این نسخه سیستم تهویه مطبوع دوگانه از طریق یک پمپ حرارتی تقویت شده است.

مشخصات فنی پژو E-308 E Style
تریم جدید از پژو E-308 نیروی خود را از یک موتور الکتریکی دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید ۱۵۶ قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر را دارد. وظیفه تامین انرژی در این نسخه به باتری ۵۴ کیلووات ساعتی محول شده که البته از آن ۵۱ کیلووات ساعت قابل استفاده است. به گفته پژو، با اتکا به این باتری و مطابق با استاندارد WLTP می‌توان تا ۴۱۶ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر گذاشت.

پژو E-308 E Style در صورت اتصال به پریز برق استاندارد با سرعت ۱۱ کیلووات شارژ می‌شود. اما این هاچبک زیبا از سرعت شارژ ۱۰۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و در صورت اتصال به یک پورت پرسرعت، در عرض ۳۰ دقیقه میزان شارژ آن از ۲۰ به ۸۰ درصد خواهد رسید.

از آنجایی که پژو ۳۰۸ برقی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و جزو محبوب‌ترین مدل‌های الکتریکی کمپانی است، انتظار می‌رود با عرضه تریم جدید E Style برشمار مشتریان آن افزوده شود. البته نباید فراموش کنیم که هاچبک خوش استیل فرانسوی از لحاظ قیمت رقیب بزرگی مثل تسلا مدل ۳ را پیش روی خود دارد. همچنین برادر ناتنی این خودرو یعنی سیتروئن e-C4 که از مشخصات فنی تقریباً یکسانی برخوردار است، با ۵۰۰۰ یورو قیمت کمتر به فروش می‌رسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط