یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 02:02

کد خبر 545976

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 14:01:00


نسل جدید فولکس واگن ماگوتان با همکاری فاو ساخته شد


/ فولکس واگن خود را برای عرضه نسل جدید سدان ماگوتان در بازار چین آماده می کند. این خودرو که با همکاری شرکت فاو تولید می شود، در واقع همان پاسات است که با نامی متفاوت در چین به فروش می رسد. جالب اینکه در توسعه این نسل، فولکس واگن با شرکت دی جی آی (DJI) همکاری کرده و از سامانه هوشمند رانندگی آن بهره برده است.

یا همان پاسات چینی بر اساس پلتفرم MQB-B توسعه یافته است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۹۰، ۱۸۵۴ و ۱۴۷۸ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۸۷۱ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی، ماگوتان نسبت به نسل پیشین ۱۲۴ میلیمتر طویل تر، ۲۲ میلیمتر عریض تر و ۸ میلیمتر طویل تر شده است. با وجود این در فاصله محوری تغییری دیده نمی شود.

طراحی خارجی
در نمای روبرو، جلوپنجره یکپارچه با چراغ ها شاخص ترین ویژگی نسل جدید ماگوتان است. در این نسل لوگوی کمپانی نورپردازی شده و در شب جلوه خاصی به نمای روبرو می بخشد. در زیر لوگو، دوربین مخصوص مشاهده جلوی خودرو نصب شده است. در نمای عقب، چراغ ها درون قابی شفاف جا خوش کرده و از نوع به هم پیوسته هستند. لوگوی موجود در این بخش نیز نورپردازی اختصاصی خود را دارد. استفاده از شبرنگ سرتاسری و برآمدگی خفیف لبه صندوق عقب از ویژگی های قابل ذکر در این نما به شمار می روند.

طراحی داخلی
در داخل کابین دامنه تغییرات گسترده تر بوده و تفاوت ها بیشتر به چشم می آیند. داشبورد این نسل از فولکس واگن ماگوتان از سه نمایشگر بزرگ میزبانی می کند. نمایشگر حاضر در پشت فرمان اندازه ای برابر با ۱۰.۲۵ اینچ دارد. نمایشگر ۲K مرکزی ۱۵ اینچی بوده و اندازه نمایشگر مخصوص سرنشین کناری ۱۱.۶ اینچ است. وظیفه انجام پردازش ها را تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ بر عهده دارد. این نسل از ماگوتان از سیستم هداپ دیسپلی و دسته دنده الکترونیکی سود می برد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، فولکس واگن ماگوتان جدید به سامانه هوشمند دی جی آی مجهز شده؛ این سامانه سطح ۲+ از رانندگی خودران را ارائه می کند و سامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیق پذیر و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط می شود. ناگفته نماند مدل های دیگری مثل سایک-فولکس واگن تیگوان L Pro، بائوجون یپ پلاس و چری iCar 03 نیز به سامانه هوشمند دی جی آی مجهز هستند.

دستیار صوتی iFlytek، سیستم صوتی هارمن کاردون، تنظیم برقی صندلی های جلو و عقب، ماساژور، گرمکن و سردکن صندلی ها از دیگر مشخصات قابل ذکر ماگوتان در داخل کابین به شمار می روند.

مشخصات فنی فولکس واگن ماگوتان
نسل جدید فولکس واگن ماگوتان با دو موتور ۱.۵ و ۲ لیتری عرضه خواهد شد. هر دوی این موتورها با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه ترکیب می شوند. موتور ۱.۵ لیتری توانایی تولید ۱۵۸ قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر را دارد. برای مقایسه باید گفت میزان خروجی این موتور در مقایسه با موتور ۱.۴ لیتری توربوی فعلی تقریباً ۱۱ اسب بخار بیشتر است. موتور ۲ لیتری توربو هم ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بر اساس برنامه ریزی ها قرار است عرضه فولکس واگن ماگوتان از روزهای آتی آغاز شود. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط