چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:58

کد خبر 547055

دوشنبه 18 تیر 1403 - 12:25:00


رایج‌ترین دلایل کاهش میل زناشویی در زنان و مردان


خراسان/ کاهش میل زناشویی اغلب با استرس شغلی و شخصی یا وقایع مهم زندگی مانند بارداری، زایمان یا شیردهی مرتبط است. با این حال، از دست دادن ناگهانی میل زناشویی به خصوص زمانی که برای مدت طولانی ادامه داشته باشد یا مدام عود کند، می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل شخصی، پزشکی یا سبک زندگی باشد که می‌تواند برای هر دو طرف رابطه ناراحت‌کننده باشد. به گزارش «دویچه وله»، سرویس ملی سلامت بریتانیا برخی از دلایل رایج کاهش میل زناشویی را توضیح می‌دهد.
1- مشکلات رابطه| اختلافات حل‌نشده رابطه، در طول زمان ممکن است تأثیری منفی بر میل زناشویی بگذارد. همچنین بسیاری از مردان مشکلات انزال یا اختلال نعوظ را تجربه می‌کنند و زنان ممکن است رابطه زناشویی دردناک داشته باشند. با مراجعه به پزشک، اغلب این مشکلات قابل درمان هستند.
2- استرس و خستگی| استرس، اضطراب و خستگی از عوامل مهم کاهش این میل به شمار می‌روند. اگر احساس می‌کنید که دائماً خسته یا مضطرب هستید، تغییر در سبک زندگی می‌تواند کمک‌کننده باشد. در غیر این صورت با پزشک مشورت کنید.
3- افسردگی| در مبتلایان به افسردگی مزمن، احساسات منفی به اندازه‌ای شدید هستند که در زندگی روزمره و میل زناشویی تاثیر می‌گذارند. اگر اعتماد به نفس ندارید یا ناامید هستید، یا علاقه‌ای به انجام کارهایی که قبلاً از آن ها لذت می‌بردید ندارید، احتمالاً افسرده هستید. در این صورت بسیار مهم است که به پزشک عمومی یا روان شناس مراجعه کنید. رعایت بهداشت خواب، وقت گذاشتن برای یک سرگرمی مورد علاقه، ورزش منظم و خوردن مواد غذایی مغذی از دیگر اقداماتی هستند که به بهبود علایم اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند. یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، کم قند و پروتئین‌های کم چربی می تواند به جلوگیری از اختلالاتی که بر میل زناشویی تأثیر می‌گذارد، کمک کند.
4- سالمندی| میل زناشویی در بسیاری از سالمندان به دلیل کاهش سطح هورمون‌های جنسی یا عوارض جانبی داروها و دیگر مشکلات سلامت ممکن است کاهش یابد. در مردان کاهش سطح تستوسترون و در زنان، کاهش سطح استروژن می‌تواند بر میل جنسی تأثیر بگذارد. هورمون‌درمانی جایگزین، اغلب از سوی پزشک برای رفع این مشکل توصیه می‌شود.
5 - پیشگیری از بارداری| برخی از انواع روش‌های پیشگیری از بارداری شامل مصرف قرص و... ممکن است سبب کاهش میل زناشویی شود.
6- سیگار کشیدن| این رفتار هم می‌تواند بر سیستم قلبی عروقی افراد تأثیر منفی بگذارد. سلامت قلب برای عملکرد جنسی خوب مهم است. افرادی که سیگار می‌کشند، معمولا می‌گویند که سطح انرژی و میل زناشویی آن ها پس از ترک سیگار افزایش می‌یابد.
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط