یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 12:54

کد خبر 547184

دوشنبه 18 تیر 1403 - 12:51:00


تشکیل 31 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان


فارس/ فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تشکیل تعداد 31 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت 195 هزار و 680 مترمربع در استان خبر داد.

علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: در سه ماه نخست سال‌جاری تعداد 31 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان به مساحت 195 هزار و 680 مترمربع برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی با اخذ حکم قضائی تعداد 14 فقره به مساحت 501 هزار و 63 مترمربع از عرصه‌های منابع‌طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت از دست متخلفان خلع و رفع تصرف به اراضی ملی بازگردانده شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: براساس قانون هرگونه تغییرکاربری، تخریب و تصرف و ساخت وساز غیرمجازدر اراضی که جز منابع‌طبیعی است ممنوع است، همچنین هرگونه قطع، آتش زدن، ریشه‌کن کردن درختان جنگلی و گونه‌های گیاهی مرتعی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

وی اهم اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل جهت جلوگیری از تخریب، تصرف اراضی ملی و آتش‌سوزی می‌توان، انجام اقدامات اطلاع رسانی؛ فرهنگی در فضای مجازی وکلاس‌های آموزشی و ترویجی، جهت جلب مشارکت مردمی در راستای کاهش عوامل تخریب در تمام روستاهای استان با مشارکت دهیاران و اعضای شورای روستاهای استان سمنان برگزار شد.

ابوطالبی اضافه کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با هرگونه تخلف، جرائم و حوادث مرتبط با عرصه‌های منابع طبیعی با تشدید گشت، مراقب و حضور فیزیکی عوامل یگان حفاظت در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار دارد.وی گفت: عموم مردم هرگونه حوادث، جرائم و تخلفات مرتبط با عرصه‌های منابع طبیعی قطع درخت و بوته، آتش‌سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی، ساخت و ساز غیرمجاز، چرای غیرمجاز و .... در راستای کاهش عوامل تخریب و برقراری تلفن ارتباط مردمی 1504 و 139 به صورت شبانه‌روزی برای اخذ گزارش‌های مردمی آماده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط