یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 17:03

کد خبر 547627

دوشنبه 18 تیر 1403 - 16:35:59


جدال بر سر انتخاب رئیس هیات بدنسازی در کردستان


فارس/ رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام کردستان امروز پس از انجام سه دور رای‌گیری انتخاب شد.

مجمع انتخابات رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام کردستان ظهر امروز با حضور رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان و اعضای مجمع در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد.

برگزاری این مجمع حاشیه های کمی نداشت؛ از سه دوره شده انتخابات و اعتراض ورزشکاران به رئیس فدراسیون و اداره کل ورزش استان گرفته تا اختلاف نظر با رئیس هیات جدید.

براساس آیین نامه، برای تصدی ریاست هیات تعداد آرای کسب شده باید یک رای بیشتر از نصف کل آرای اخذ شده باشد. اگرچه سه نفر کاندید ریاست این هیات بودند اما در دور اول و دوم هیچ کدام نتوانستند حد نصاب مورد نظر را کسب کنند. در دور دوم انتخابات رقابت نزدیکی بین حسن اصلانی و سید جمیل ولایتی ایجاد شد و در نهایت با تصمیم مجمع انتخابات به دور سوم کشیده شد.

در انتخابات دور سوم آرا به نفع حسن اصلانی بالا رفت و وی با کسب ۱۳ رای از ۱۹ رای ماخوذه ریاست این هیات را به مدت ۴ سال برعهده گرفت. باوجود انتخاب رئیس هیات اما از حاشیه های این جلسه که کم نشد و این بار فضا برای اعتراض ورزشکاران فعال شکل گرفت.

باوجود اینکه ورزشکاران از اعضای رسمی برگزاری مجموع انتخابات نیستند اما به دلیل نارضایتی و با دستور رئیس فدراسیون، یکی از قهرمانان کشوری وارد مجمع شد. این ورزشکار از نحوه انتخاب رئیس هیات ابراز نارضایتی کرد و گفت: چه طور می شود که در دور سوم آرا به به طرز چشمگیری به نفع رئیس جدید تمام شود.برای برطرف شدن این شبهه برگه های آرا توسط ناظرین مجددا مورد بررسی قرار گرفت. آنچه ورزشکاران فعال در این هیات از آن ناراضی بودند دو دستگی پیش آمده در ریاست این هیات است و خواهان پیشرفت رشته های مورد علاقه خود هستند.
رئیس جدید هیات بدنسازی و پرورش اندام کردستان در این مجمع به ظرفیت و استعداد های رشته های مورد نظر در استان اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در این هیات وجود دارد که سعی می شود با تعامل و هم افزایی جامعه بدنسازی نواقص موجود برطرف شود.

حسن اصلانی افزود: تاکنون از اعزام ورزشکاران به مسابقات سهمی نداشته ایم و هدفمان این است که طیف های مختلفی که باعث اعتبار ورزش شود را دعوت به همکاری کنیم.

عبدالمهدی نصیر زاده، رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران در این نشست و با توجه به حاشیه های پیش آمده در این مجمع، خطاب به معترضان گفت: اگر شکایتی از برگزاری انتخابات وجود دارد اعتراض خود را از طریق ثبت شکایت و از سوی دستگاه های قضایی پیگیری کنند‌.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت و انسجام در این هیات با دو دستگی پیش برده نمی شود، پیشنهاد کرد که انتخاب اعضای هیات رئیسه در جلسه ای دیگر و با تعامل و هم فکری ورزشکاران و پیشکسوتان باشد.رئیس جدید هیات استانی نیز با استقبال از این پیشنهاد، قبول کرد تا چینش جدیدی از اعضای هیات رییسه را ارائه دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط