پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:03

کد خبر 54787

شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 15:00:00


حداد عادل به بهانه رونمایی از کتاب شعرش: شعر از زبان فارسی، ایران و ایرانی هیچ وقت جدا نبوده است


صدا و سیما/ آقای دکتر غلام علی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره رونمایی از کتاب جدید خود گفت: به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعدادی از شعرهایم را که مناسب سن ۱۵ سال به بالا مثلا بین ۱۵ تا ۲۰ سال بود را انتخاب کردم که با نام "هر جا تو باشی" چاپ شد و امروز قرار است رونمایی شود. وی افزود: بیشتر موضوعات این اشعار عاطفی و شامل غزل و چند قطعه است و سعی کردیم تا حدودی مناسب سن نوجوانان و قابل فهم برای آنان باشد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه مسئولیت پاسداشت زبان فارسی بر دوش ما مسئولان است گفت: نوجوانان به همان شکلی که در آموزش و پرورش برایشان کتاب تالیف می‌کنیم و سر کلاس بهشان درس می‌دهیم و یا با برنامه‌های صدا و سیما تربیت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه باید به شعر بیشتر اهمیت داد گفت: شعر چند خصوصیت دارد که نثر ندارد. شعر هیجان برانگیز، عاطفی و تصویرپرداز و تصویرساز است. وی همچنین گفت: شعر از زبان فارسی و از ایران و ایرانی هیچ وقت جدا نبوده است. شعر را هم باید خواند و هم درس داد و باید آن‌هایی که طبع شعر دارند را تشویق کرد.
آقای دکتر غلامعلی حداد عادل با تاکید بر اینکه باید توازنی بین شعر کهن و شعر امروز برقرار شود گفت: البته ریشه را باید از شعر سنتی گرفت یعنی دانش آموز حتما باید با شعر سعدی، فردوسی و حافظ آشنا باشد، همچنین دانش آموزان باید از شاعران کهن و امروز شعر حفظ داشته باشند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان گفت: معلم‌های فارسی در کلاس درس، زبان فارسی را پاس بدارند تا این نسل، نسلی خوش زبان، سخندان و سخن پرور باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط