جمعه 30 شهریور 1403 - 16:11

کد خبر 54978

شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 17:15:17


فرار 12 هزار اسرائیلی از نوار غزه؛ تل‌آویو وضعیت فوق العاده را تمدید کرد


فارس/ در حالی حملات متقابل رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت فلسطین برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد که تل‌آویو وضعیت فوق العاده را در اراضی اشغالی تا سه‌شنبه آینده تمدید کرد.

 
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ، حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوارغزه از بامداد روز سه‌شنبه  (19 اردیبهشت) تا به امروز (شنبه، ۲۳ اردیبهشت) برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد. 

بامداد سه‌شنبه بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 


در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا هنگام تنظیم این خبر ادامه داد. 

بر اساس جدیدترین آمار از شمار قربانیان فلسطینی در دور جدید تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۳۳ نفر شهید و ۱۴۷ نفر مجروح شده‌اند.  اخبار لحظه به لحظه از پنجمین روز نبرد در نوار غزه در ادامه می‌آید:

۵۲: ۱۶- فرار ۱۲ هزار اسرائیلی از نوار غزه

شبکه خبری المنار به نقل از منابع صهیونیست گزارش داد که از زمان آغاز درگیریهای اخیر تا به امروز شنبه، ۱۲ هزار شهرک‌نشین صهیونیست، در قالب طرح تخلیه شهرکهای اطراف نوار غزه، از این منطقه گریخته‌اند.

این منابع همچنین پیش‌بینی کردند که طرح تخلیه اطراف نوار غزه، تا روز سه‌شنبه آینده ادامه خواهد داشت. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت هم چند روز پیش خبر داد که چهارشنبه چهار هزار و ۵۰۰ اسرائیلی از شهرک «سدیروت» در مجاورت نوار غزه قرار دارد، فرار خواهند کرد؛ زیرا صهیونیستهای ساکن در اطراف نوار غزه، به شدت نگران شلیک گسترده راکت از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین هستند(جزئیات بیشتر).

۳۰: ۱۶- تمدید وضعیت فوق العاده در فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به بمباران غزه ادامه خواهد داد. این رژیم همچنین وضعیت فوق العاده در اراضی اشغالی را تا روز سه‌شنبه آینده تمدید و پیش‌بینی کرد که حملات نیروهای مقاومت، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

نیروهای مقاومت نیز بعد از ظهر امروز، شهرک‌های مجاوز نوار غزه را هدف حملات راکتی خود قرار دادند. خبرگزاری شهاب گزارش داد که در پی این حملات، آژیرهای خطر در شهر تل‌آویو و شهرکهای اسدود، نتیف هعسراه و نیریم به صدا درآمد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط