شنبه 07 مهر 1403 - 08:57

کد خبر 551259

پنج‌شنبه 21 تیر 1403 - 11:10:26


تراشه مغزی نورالینک به‌زودی روی دومین بیمار استفاده می‌شود


تکفارس/ ایلان ماسک اعلام کرد که تراشه مغزی نورالینک در روزهای آینده روی دومین بیمار استفاده خواهد شد و امیدوار است که این عمل با موفقیت انجام شود.

شرکت نورالینک قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی تراشه خود را روی بیماران بیشتری که مبتلا به آسیب مغزی هستند استفاده کند.

ماسک گفته است که هدف نورالینک توانمند کردن افراد مبتلا به آسیب‌های مغزی و تعامل نزدیک‌تر بین هوش انسانی و هوش دیجیتال است.

نورالینک اخیرا برای اولین بار موفق به کاشت تراشه مغزی خود در درون مغز یک انسان شده بود. این تراشه درواقع برای بهبود فعالیت مغزی بیمارانی که از فلج حرکتی و قطع نخاع رنج می‌برند طراحی شده است.

تراشه مغزی نورالینک روشی برای ارتباط کامپیوترها با مغز انسان‌ها فراهم می‌کند و همه فعالیت‌های این تراشه قابل کنترل و رصد است. این تراشه در واقع یک نوع رابط کاربری مغزی‌کامپیوتری است که الکترودهای بسیار ریزی را در داخل مغز ما قرار می‌دهد تا ارتباطی بین مغز و کامپیوتر ایجاد کنند.

ایلان ماسک معتقد است که تراشه مغزی نورالینک کاملا امن است و خطری برای بیماران ایجاد نخواهد کرد. او حتی گفته است که حاضر است آن را در داخل مغز فرزندش قرار دهند. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط