شنبه 07 مهر 1403 - 04:55

کد خبر 551914

پنج‌شنبه 21 تیر 1403 - 19:59:00


ایلان ماسک در نبرد حقوقی با کارمندان سابق توییتر پیروز شد


تکفارس/ ایلان ماسک در نبرد حقوقی با کارمندان سابق توییتر پیروز شد و از پرداخت حقوق بیکاری ۵۰۰ میلیون دلاری معاف شد.

شبکه اجتماعی ایکس/X که به نام سابق توییتر شناخته می‌شد، از ابتدای مالکیت ایلان ماسک درگیر چندین نبرد حقوقی بوده است. یکی از آن‌ها مربوط به بیش از ۶۰۰۰ کارمندی می‌شود که ماسک پس از خرید شرکت اخراج کرد و نتوانست حقوق بیکاری آن‌ها را به طور کامل پرداخت کند. اما دیروز، ماسک علیه کارمندان سابق خود پیروز شد.

پرونده مورد بحث یک شکایت گروهی می‌باشد که توسط کورتنی مک‌میلیان، کارمند سابق توییتر ثبت شده است. این شکایت مدعی بود که بر اساس قانون امنیت درآمد بازنشستگی کارمندان فدرال (ERISA)، طرح حق بیکاری توییتر باید به کارمندان اخراج شده حقوق سه ماه را پرداخت کند. اما آنها کمتر از این مبلغ را دریافت کردند و خواستار ۵۰۰ میلیون دلار حق بیکاری پرداخت نشده بودند. با این حال، در روز سه شنبه، قاضی دادگاه فدرال آمریکا ترینا تامپسون در ناحیه شمالی کالیفرنیا، درخواست ماسک برای رد این شکایت گروهی را پذیرفت.

تامپسون متوجه این شد که طرح حق بیکاری توییتر تحت ERISA صلاحیت ندارد زیرا آنها قبل از اخراج‌ شدن، از یک طرح پرداخت جداگانه مطلع شده بودند. در عوض او پرونده را رد کرد، با این حکم که طرح حق بیکاری که پس از مالکیت ماسک اتخاذ شد، حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کند، نه طرح سال ۲۰۱۹ که شاکیان انتظارش را داشتند.

این حکم یک شکست برای هزاران کارمند اخراج شده توییتر به شمار می‌رود، اما در آینده فرصت‌های بیشتری برای دریافت پرداخت‌های بزرگتر وجود دارد. حکم تامپسون به این نکته اشاره کرد که شاکیان می‌توانند بر اساس ERISA درخواست شکایت نکنند. به گفته تامپسون، در اینصورت دادگاه توانایی این را دارد که با صدور یک حکم، این پرونده را با یکی از پرونده‌های دیگر علیه توییتر/ایکس ارتباط دهد. هنوز به نمایندگی برخی از رؤسای سابق توییتر شکایت‌هایی علیه شرکت وجود دارد. یکی از آن‌ها خواستار ۱۲۸ میلیون دلار حق بیکاری و دیگری در حال تلاش برای بازیابی حدود ۱ میلیون دلار از هزینه‌های حقوقی پرداخت نشده می‌باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط