شنبه 10 شهریور 1403 - 01:52

کد خبر 558857

پنج‌شنبه 28 تیر 1403 - 13:02:05


نماینده مجلس: افزایش ۶۴ درصدی اعتبارات شهرستان کلیبر ناکافی است


ایرنا/ نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ۶۴ درصدی اعتبارات شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته، این میزان افزایش را ناکافی دانست.

بهنام رضوانی، نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کلیبر، با اشاره به درصد تحقق اعتبارات در سال‌های گذشته اظهار کرد: امسال یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در نظرگرفته شده است که در حالت خوش‌بینانه نصف این مبلغ محقق خواهد شد که بخش چشمگیری از این مبلغ نیز صرف مطالبات پیمانکاران می شود.
وی در ادامه با انتقاد از نحوه تقسیم اعتبارات در استان اظهار کرد: در گذشته با توجه به نیازهای شهرستان و هم اندیشی، اعتبارات تقسیم می‌شد اما اکنون این چنین نیست و این خود باعث بروز مشکلات فراوانی شده است.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موارد مصرف بودجه ای که در اختیار نماینده شهرستان در مجلس قرار گرفته مشخص است و باید در طرح های نیمه تمام هزینه شود.
رضوانی جلوگیری از شروع طرح های جدید و مورد مطالبه اهالی با بهانه وجود پروژه های نیمه تمام را دلیل دیگری بر عقب ماندن روزافزون منطقه دانست و اضافه کرد: فرمانداری ها باید دارای اختیارات بیشتری در این خصوص باشند.
وی با اشاره به این که سیل اخیر صدها میلیارد ریال در این شهرستان خسارت به بار آورده است، گفت: پیمانکار سد پیغام چای یکهزار میلیارد ریال مطالبه دارد.
رضوانی آغاز همزمان ساخت تصفیه خانه و اجرای خط انتقال سد پیغام چای را ضروری دانست و اظهار کرد: بهره برداری از این سد به اندازه کافی زمان برده است.
فرماندار: منابع مالی جشنواره ها را از ادارات تامین می کنیم
فرماندار شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات برحسب جمعیت شهرستان ها صورت می گیرد، گفت: با توجه به گردش‌پذیر بودن و پراکندگی جمعیت روستائی در شهرستان، این امر موجب عدم کفایت اعتبارات در شهرستان می شود.
میرحسین بهادری در ادامه با اشاره به وضعیت غیرقابل قبول راه های ارتباطی شهرستان افزود: در شهرستان حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که حتی یک‌سوم آن هم آسفالت نشده است و از این نظر جزو شهرستان های محروم هستیم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متعددی مثل جشنواره زغال اخته و نان یوخا در کلیبر، گفت: این جشنواره ها تامین مالی نمی شوند و ما مجبور به تامین مالی این جشنواره ها، از طریق ادارات دیگر می شویم که مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.
بهادری در ادامه از عدم کفاف بودجه طرح های عمرانی انتقاد کرد و گفت: چهاربانده کردن جاده کلیبر-اهر ضروری است اما سالهاست که به دلیل عدم تامین اعتبارات پیشرفت چندانی نداشته است.
فرماندار کلیبر با انتقاد از عدم تامین هزینه طرح های عمرانی شهرستان اعلام کرد: که قسمت عمده اعتبارات صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط