سه‌شنبه 13 شهریور 1403 - 16:23

کد خبر 560081

جمعه 29 تیر 1403 - 16:30:53


تب ۴۰ درجه دما در ۱۱ شهر استان اصفهان


ایمنا/ رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان پیرامون از ثبت دمای هوای ۱۱ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد خبر داد.

لیلا امینی، رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز یکشنبه به علت گذر امواج ناپایدار با رطوبت پایین، در بخش‌هایی از شرق و شمال استان در ساعات عصر و شب وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق فوق و افزایش غلظت آلاینده‌ها در حد ناسالم برای عموم در برخی ساعات نواحی مرکزی خواهد شد، در سایر نقاط آسمان به صورت صاف، گاهی قسمتی ابری و وزش باد مورد انتظار است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان درباره صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با فعالیت سامانه وزش باد گردوخاک و کاهش دید تا پایان وقت شنبه سی‌ام تیر در استان، گفت: این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گردوخاک، کاهش دید در نیمه شرقی و شمالی، کاهش کیفیت هوا در نواحی مرکزی، شمالی و شرقی، شدت پدیده در نیمه شرقی استان همراه است.
وی ادامه داد: بر پایه اطلاعیه امروز اداره کل هواشناسی استان اصفهان، باد شدید و گردوخاک در مناطق شمال، شرق و مرکزی اصفهان به ویژه اصفهان، فرودگاه اصفهان، خمینی‌شهر، کبوترآباد، نجف‌آباد، خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، زواره، مهاباد، ورزنه، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، انارک، بادرود، کوهپایه، مورچه خورت و نائین را فرا می‌گیرد.
امینی کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال تردد در نیمه شرقی به واسطه کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقتی را از اثرات مخاطرات سامانه مذکور دانست و گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر، احتیاط در تردد، خودداری از پارک خودرو در حاشیه ساختمان نیمه‌کاره توصیه می‌شود.
وی بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان پیرامون اینکه دمای هوای ۱۱ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: کاشان با دمای ۴۴، خوروبیابانک با دمای ۴۳، چوپانان با دمای ۴۲ درجه، اصفهان، آران و بیدگل، بادرود، خمینی‌شهر، کبوترآباد، مهاباد و ورزنه با دمای ۴۱، فرودگاه با دمای ۴۰، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.
وی درباره ثبت دمای پایین‌تر از ۴۰ درجه در ۲۲ شهر استان خاطرنشان کرد: بیشینه دمای کاشان با ۴۴ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط