جمعه 30 شهریور 1403 - 06:29

کد خبر 56557

یک‌شنبه 24 اردیبهشت 1402 - 20:45:00


کتابی که سعید جلیلی مطالعه آن را به دانشجویان توصیه کرد


فارس/ انتشارات ایران در سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پررنگی داشته و نزدیک به ۳۰ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه امسال در معرض دید و خرید مخاطبان قرار داده است. علیرضا زمانی، قائم مقام این موسسه انتشاراتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در چندسال اخیر انتشارات ایران رویکرد جدیدی را در نشر آثار پیش گرفته و سعی کرده در کنار پرداختن به موضوعات رسانه و ارتباطات، بخش‌هایی مثل تاریخ معاصر، تاریخ شفاهی، جبهه مقاومت و دفاع مقدس را هم به زمینه‌های پژوهشی خود اضافه کند. طی یک سال گذشته با فعالیت بیشتر نسبت به سالیان قبل توانستیم ۳۰ عنوان کتاب جدید را تهیه و به زیور طبع بیاراییم. 

وی افزود: در حوزه جبهه مقاومت، آثار قابل توجهی را ترجمه و تألیف کرده‌ایم که در سطح منطقه و جهان عرب مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. به عنوان مثال کتاب «سرنوشت منطقه» که خاطرات «عبدالحلیم خَدّام» مرد شماره ۲ سوریه در زمان حافظ اسد است، یکی از کتب پرفروش انتشارات ماست. کتاب بعدی ما «مجاهدان راه خدا» درباره شکل‌گیری حزب الله لبنان است. این اثر مجموعه یادداشت‌های یک خبرنگار آمریکایی در لبنان است که سالیان درازی با حزب‌الله لبنان در ارتباط بوده. مجاهدان راه خدا یکی از اولین آثار به زبان انگلیسی درمورد حزب‌الله است که برای بسیاری از افراد حتی دغدغه‌مندان حوزه منطقه حرف جدیدی دارد. 

زمانی افزود: کتاب سالم کلیم، با عنوان «جنگ سوریه به اسناد سری» یکی دیگر از آثاری بود که در یک ساله اخیر ترجمه شده و با استقبال مناسبی روبه‌رو شد. این کتاب با استفاده از اسناد وزارت خارجه سوریه تحولات جنگ و ارتباط این کشور با ایران را بررسی کرده است. در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات هم انتشارات ایران آثار قابل توجهی را خلق کرده است. کتب «خاطرات حسین علایی» و «همیشه جهادگر، خاطرات سردار افشار» از جمله مهم‌ترین آثار ما در این حوزه هستند. 

وی افزود: مجموعه چهارجلدی «دیپلماسی با صدای بلند» یک کار منحصر به فرد است که ما در آن تحولات ایران از جمله انقلاب را از زبان سیاستمداران آمریکایی، مستشاران نظامی، افسران سازمان سیا و سفرای این کشور بازخوانی می‌کنیم. کتاب «شکست در بازی طولانی» نیز که به ناکامی‌های آمریکا در منطقه می‌پردازد، کتابی مهم است که سعید جلیلی در دیدار دانشجویی خواندن آن را توصیه کرد و مهم دانست. 

او در پایان بیان کرد: یکی از زیرشاخه‌های تحقیقاتی ما، مطالعه روی سازمان مجاهدین خلق است و در این راستا توانستیم کتب ارزنده‌ای را تهیه و منتشر کنیم. «حرکت در جهنم به نیت بهشت»، «رعد در آسمان بی‌ابر»، «جزیره سرگردانی» و «من اعتراف می‌کنم» از جمله مهم‌ترین آثار ما در حوزه منافقین است.کتاب من اعتراف می‌کنم که به قلم محمد رحمانی است و به تازگی منتشر شده، کتابی مفصل بوده و بسیار قابل تأمل و توجه است. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط