جمعه 30 شهریور 1403 - 01:32

کد خبر 56641

یک‌شنبه 24 اردیبهشت 1402 - 22:16:10


رابرت کندی: می‌توانم بایدن را در انتخابات درون حزبی شکست دهم


ایرنا/ "رابرت اف کندی" برادر زاده "جان اف کندی" رئیس جمهوری ترور شده آمریکا در سال ۱۹۶۳، اعلام کرد که می‌تواند "جو بایدن" رئیس جمهوری فعلی آمریکا را حتی بدون یک مناظره در انتخابات مقدماتی (درون حزبی) ۲۰۲۴ شکست دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این سیاستمدار دموکرات آمریکایی در مصاحبه تلفنی با فاکس نیوز در مورد تضمین مرزهای آمریکا، ترور جان اف کندی و شانس خود برای شکست بایدن در انتخابات مقدماتی صحبت کرد.

رابرت اف کندی در پاسخ به این سوال که آیا وی می‌تواند بایدن شکست دهد، گفت: بله، من می توانم پیروز شوم.

این سیاستمدار دموکرات از مقبولیت خود در نظرسنجی های داخلی سخن گفت و افزود: نظرسنجی خصوصی ما نشان دهنده این است که من حمایت بسیاری قوی در میان مستقلان و حتی جمهوریخواهان دارم.

کندی ادامه داد که بسیار قوی‌تر از دیگر نامزدهای دموکرات است و فکر می‌کند که وضعیت بهتری برای پیروزی در انتخابات عمومی دارد.

وی در مورد برگزار نشدن مناظره های اولیه دموکرات‌ها گفت که نمی تواند در مورد اینکه چرا رئیس جمهور با او مناظره نمی کند، اظهار نظر کند.

کندی در این مورد گفت: اما من فکر نمی کنم انتخاب خوبی باشد. فکر می‌کنم در دوره‌ای هستیم که بسیاری از آمریکایی‌های احساس می‌کنند که دموکراسی خدشه دار شده و نظام انتخاباتی مهندسی شده است.

کندی گفت که حزب دموکرات باید نمونه ای از نحوه عملکرد دموکراسی برای انتخاب بهترین نامزدها باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود که به این دلیل وارد رقابت شد که معتقد است "حزب دموکرات - مانند حزب جمهوری خواه - در حال حاضر در مسیر اشتباهی قرار دارد" زیرا "به حزب جنگ، سانسور و ترس تبدیل شده است."

برادر زاده رئیس جمهوری پیشین ترور شده آمریکا ادامه داد: حزبی که نومحافظه‌کاران جنگ طلب را وارد سیاست خارجی ما کرده و سیاست داخلی ما را به وال استریت و شرکت های بزرگ واگذار کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط