جمعه 30 شهریور 1403 - 01:08

کد خبر 56944

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 10:16:00


ژنرال آمریکایی: نباید توان ارتش روسیه را دست کم بگیریم


ایرنا/ فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا، با وجود گمانه زنی ها مبنی بر آغاز ضدحملات اوکراین، مسکو را بزرگترین تهدید برای ناتو دانست و افزود که نباید توان ارتش روسیه را دست کم گرفت.

 به نقل از نشریه نیوزویک، ژنرال کریستوفر جی. کاولی فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، هشدار داد که ارتش روسیه برغم مواجهه با چالش‌های اساسی در جنگ اوکراین، همچنان تهدیدی جدی برای ائتلاف نظامی ناتو بشمار می رود.

کاولی در سخنرانی خود در کنفرانس لنارت مری در تالین پایتخت استونی، از ناظران و تحلیلگران غربی خواست که در نتیجه گیری هایشان درمورد وضعیت جنگ، تنها به شکست‌های نیروی زمینی روسیه در اوکراین بسنده نکنند.

این ژنرال آمریکایی سپس افزود: نابودی ارتش روسیه در اوکراین موضوعی است که باید با دقت تمام مورد بررسی قرار گیرد. این چیز ساده ای نیست. وی در ادامه تاکید کرد: ساده ترین گزینه این است که فکر کنیم ارتش روسیه از هم پاشیده، یا دچار مشکل شدیدی شده است. اما در واقع چنین موضوعی به این سادگی ها نیست.

کاولی در ادمه مدعی شد: ارتش روسیه به شدت دچار فرسایش شده و آنها با چالش های بسیاری روبرو هستند. افراد و تجهیزات زیادی هم از دست داده اند. اما این موضوع را هم نباید نادیده بگیریم که ارتش این کشور بسیاری از نیروهای اوکراین را نابود کرده و می دانید که نیروی زمینی ارتش روسیه امروز بزرگتر از آن چیزی است که در آغاز این درگیری بود. بنابراین، هنوز سرپاست.

این مقام ارتش آمریکا مستقر در اروپا سپس به توان نیروی هوایی روسیه اشاره و اضافه کرد: نیروی هوایی آن کمتر از ۱۰۰ جنگنده و بمب افکن از دست داده و همچنان یک هزار جنگنده دیگر در اختیار دارد. نیروی دریایی روسیه و بخش های فضایی و سایبری تقریبا چیزی از دست نداده است. بنابراین وقتی درمورد ارتش روسیه صحبت می کنیم، باید بررسی کنیم و برای مقابله با آن در همه حوزه‌ها آماده باشیم.

نیوزویک در ادامه مطلب نوشت: درحالیکه میزان تلفات ارتش روسیه در اوکراین همچنان نامشخص است، کی‌یف مدعی است که از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) نزدیک به ۲۰۰ هزار سرباز روسی را کشته است. درحالیکه براساس تخمین نیروهای اطلاعاتی آمریکا رقم۲۰۰ هزار نفر شامل تمامی کشته ها و زخمی های ارتش روسیه می شود.

ژنرال کاوالی سپس به پرسش هایی که از زمان آغاز جنگ در اوکراین همواره مطرح می شود اشاره کرد و گفت: اینکه بازسازی چه مدت طول می کشد، مشخص نیست. کلیدی برای وضعیت کنونی وجود ندارد که ما آن را روشن و یا خاموش کنیم. ما باید بدانیم که باید آماده باشیم. ما باید از اینجا به بعد برای دفاع از ملت‌هایمان و در مورد اتحاد برای دفاع از قلمرو کشورهای عضو این ائتلاف آماده باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط