جمعه 30 شهریور 1403 - 11:05

کد خبر 56946

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 15:01:00


تست سرعت و شتاب «بی ام و M8 جی پاور» با ۸۰۰ اسب بخار قدرت


پدال/ شرکت مشهور جی پاور قبلاً از بی ام و M8 خود با ۸۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرده بود. حالا این خودرو راهی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

پیش از این تست درایوهای تخصصی بی ام و M8 نسخه‌های کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه در پدال منتشر شده و اکثر کارشناسان نیز بر این باورند M8 به قدرت بیشتر نیازی ندارد. بااین‌حال جی پاور ۲۰۰ اسب بخار دیگر را به M8 گرن کوپه اضافه کرده تا توانایی‌های آن را به سطح جدیدی برساند. اخیراً نیز کانال AutoTopNL پشت فرمان این خودرو نشسته تا توانایی‌های آن را محک بزند.

نسخه استاندارد این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با ۶۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. اگرچه بی ام و مدعی است خودروی یاد شده در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما قبلاً شاهد ثبت رکورد ۲.۹ ثانیه هم بوده‌ایم. در واقع ما یک موشک بالستیک چهار درب را شاهد هستیم که با افزوده شدن ۲۰۰ اسب بخار به آن ترسناک‌تر هم خواهد شد.

وجود ۲۰۰ اسب بخار اضافی باعث می‌شود لاستیک‌های عقب M8 جی پاور دود شده و از بین بروند! این خودرو در همان نسخه استاندارد نیز گیرا و ترسناک بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. پایداری خودرو حتی در سرعت‌های بالا به حدی زیاد است که شاید گاهی اوقات شتاب گیری آن کلافه کننده به نظر برسد؛ اما همه این موارد در نسخه تیون شده جی پاور ارتقا یافته‌اند. قدرت M8 جی پاور به حدی زیادی است که در رفتن چرخ های عقب را آسان جلوه می‌دهد. در کل باید گفت جی پاور با هوشمندی تمام روی قوای محرکه، سیستم تعلیق و سایر بخش‌های این خودرو کار کرده است.

در این ویدئو به جزئیات تغییرات رخ داده همچون سیستم تعلیق یا ترمزها اشاره نشده اما می‌دانیم که رینگ‌های جدید، کاپوت پف کرده و بال عقب بزرگ به M8 اضافه شده‌اند. احتمالاً شاسی نیز کمی ارتقا یافته چراکه پایداری زیادی را در سرعت‌های بالا به نمایش می‌گذارد. هیچ‌کسی با این خودرو راهی پیست نمی‌شود زیرا خیلی بزرگ و سنگین است پس علت تیون کردن آن چیست؟ مالکان و خریداران کیت تیونینگ جی پاور حتماً پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای این کار دارند!


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط