یک‌شنبه 18 شهریور 1403 - 05:30

کد خبر 569936

شنبه 06 مرداد 1403 - 09:54:51


انتظارات اهالی فارس از رئیس‌جمهور منتخب چیست؟


ایرنا/ رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان فارس طی درخواستی اولویت‌های کشوری و استانی رییس جمهور منتخب را مطرح و درخواست کرد که در اولین فرصت، مکانیزم شفاف و قابل دسترسی برای اعمال نظارت همگانی مردم بر دولت و پاسخگویی دولت به مردم در نظر گرفته شود.

سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان فارس شنبه درباره اولویت‌های دولت چهاردهم اظهار کرد: در میان برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی پزشکیان ۲برنامه واقدام اساسی وجود داشت که مبارزه با تبعیض، فقر و فساد و همچنین شایسته سالاری و گزینش مدیران شایسته از جمله این برنامه‌ها بودند.
رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان فارس که معتقد است منشا ۲پدیده زشت فقر و فساد را باید در تبعیض و بی‌عدالتی جستجو کرد ادامه داد: باید در توزیع قدرت، ثروت، منابع خدادادی، مناصب و فرصت‌ها عادلانه عمل کنیم، قانون را عادلانه بنویسیم و عادلانه اجرا کنیم، از حق هر ذی حقی دفاع کنیم، نه اینکه عده‌ای به هرآنچه می‌خواهند دست یابند و عده‌ای سرگرسنه بر بالین نهند.
وی با بیان اینکه برای اداره کشور بایستی از مدیران پاکدست، عدالت‌خواه و متخصص استفاده شود، گفت: امور کشور و مردم را نباید به ناشایستگان وافراد ناکارآمد واگذار کنیم، در انتخاب مدیران خویشاوندان، نزدیکان وهم محفلی‌های خود را بر شایستگان ترجیح ندهیم.
موسوی خطاب به پزشکیان گفت: شما به خوبی درد را تشخیص داده‌اید و برای درمان افزون بر قانون و برنامه خوب به مدیران پاکدست، عدالت‌خواه، متخصص، شایسته و همراه نیاز دارید.
رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان فارس افزود: مردم ما شایسته زندگی شایسته‌اند؛ از رییس جمهور منتخب می‌خواهیم همه توان خود را برای اصلاح این روند و انتخاب و انتصاب شایستگان بکار بندد؛ او باید در این راه جوانان و بانوان را باور کند و در دولت خود به آنان بیشتر فرصت دهد.
وی یادآور شد: شایستگان در معرض دید نیستند، مردم رییس جمهور را نمی‌بینند، عملکرد مدیران را به حساب دولت می‌گذارند، لذا انتخاب مدیران شایسته مهمترین کار رییس جمهور در جلب رضایت مردم است؛ اگرچه کاری بس سخت و پرهزینه است.
موسوی افزود: رییس جمهور منتخب به مردم قول داده و گفته که در این راه اگر لازم باشد، جانش را هم خواهد داد تا این ملت واین کشور به آسایش و امنیت رسیده و از زندگی شایسته برخوردار شود والبته زندگی و گذشته دکتر پزشکیان این را نشان می‌دهد.
وی طی درخواستی از رییس جمهور منتخب گفت: اگر می‌خواهید با فساد و فقر مبارزه کنید به منزلت و معیشت ملت صبور ایران فکر کنید، جوانان، دانشجویان، بانوان، کارگران و کارکنان دولت را دریابید، نخبگان و متخصصان کشور را بالا بنشانید تا کشور را ترک نکنند؛ مردم و کشور به آنان نیاز دارند، آموزش و پرورش را نجات دهید چراکه نجات کشور در گرو نجات آموزش و پرورش است.
رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان فارس با بیان اینکه معلمان بیش از دیگران از تبعیض و نادیده گرفتن منزلت و معیشت‌شان آسیب دیده‌اند، گفت: کرامت آنان را بازگردانید، مدرسه را برای معلمان و دانش‌آموزان امن وبانشاط کنید تا لبخند زندگی و امید به آینده بر لب‌های دانش‌آموزان و فرزندانمان نقش بندد.
وی از رییس جمهور درخواست کرد: دستور دهید، در اولین اقدام گزارش مستندی از وضعیت درمانی و معیشتی جانبازان و بازماندگان جنگ برایتان تهیه کنند؛ اطمینان دارم برایشان چاره‌ای می‌اندیشید؛ در تشکیل کابینه نیز به ظرفیت و توانمندی استان‌ها ازجمله مهد فرهنگ وادب و تمدن ایران زمین فارس با رعایت اصل شایستگی توجه کنید.
موسوی ادامه داد: رییس جمهور باید کاری کند که از انتخاب اعضای کابینه، مشاورین و مدیران ارشد کشور مردم به آینده امیدوارشوند. این فرصت تکرار ناشدنی است؛ مردم به وعده خود عمل کردند، اکنون نوبت اوست.
رییس ستاد پزشکیان در استان فارس توصیه کرد: رییس جمهور منتخب باید مراقب فرصت‌طلبان سودجو باشد؛ در اولین فرصت، مکانیزم شفاف و قابل دسترسی برای اعمال نظارت همگانی مردم بر دولت و پاسخگویی دولت به مردم درنظر گرفته شود؛ در این جهت حمایت از احزاب و تشکل‌های مدنی یک الزام است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط