یک‌شنبه 18 شهریور 1403 - 06:16

کد خبر 570112

شنبه 06 مرداد 1403 - 11:22:23


نزاع و درگیری در مازندران هشت درصد کاهش یافت


ایرنا/ گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می‌دهد که آمار زد و خورد در استان در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد کاهش داشته است.

طی سه ماهه سالجاری در استان چهار هزار ۸۴۰ نفر ( سه هزار۱۳۸ نفر مرد و ما بقی زن ) برای معاینه های نزاع مراجعه داشتند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشت.
بنابر این گزارش، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با ۸۸۷، بابل با ۵۶۵ و آمل با ۵۵۴ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با ۷۶ نفر ثبت شده است.
ساری مرکز استان مازندران با حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان پس از بابل با ۵۶۵ هزار نفر جمعیت است.
بر اساس آمار پزشکی مازندران، اردیبهشت با یکهزار و ۸۴۱ بیشترین و فروردین ماه با هزارو ۴۳۵ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.
پزشکی قانونی مازندران بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی را موضوع پرونده نزاع و درگیری عنوان کرده است و یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه است.
طبق قانون افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند و در این مجموعه پزشکی هم بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی طول درمان صادر می شود.
کارشناسان قضایی معتقدند می توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت و گو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط