یک‌شنبه 18 شهریور 1403 - 06:10

کد خبر 570119

شنبه 06 مرداد 1403 - 13:26:00


مشهد داغ می‌شود؛ شهروندان در خانه بمانند!


ایرنا/ کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایشی دما در مناطق مختلف این استان به ویژه مشهد ادامه دارد و دمای هوا در این کلانشهر در ۲۴ ساعت آینده به ۴۲ درجه سلسیوس می‌رسد.

زهرا عنایتی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده، مشهد سال گذشته فقط ۲ روز در سال چنین دمایی را ثبت کرد و برای امسال نیز تاکنون چنین دمایی برای مشهد ثبت نشده بود.
وی ادامه داد: همچنین دما در مناطق گرمسیر خراسان رضوی به ۴۶ درجه سلسیوس خواهد رسید و با توجه به گرمای شدید توصیه می‌شود، شهروندان روز یکشنبه در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: وزش باد توأم با خیزش گرد و خاک نیز از دیگر پدیده‌های غالب در خراسان رضوی است که موجب غبارآلود شدن بیشتر مناطق از جمله کلانشهر مشهد در روزهای میانی هفته جاری خواهد شد.
وی گفت: در شبانه‌روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۷ و داورزن با ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۳ تا ۳۶ درجه را به ثبت رسانده است.
وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۳۵ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز تا ۴۰ درجه بالا خواهد رفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط