جمعه 30 شهریور 1403 - 12:54

کد خبر 57044

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 11:29:13


جیلی آیکون protagonist ، خودرویی مخصوص زنان


آخرین خودرو/کمپانی جیلی به تازگی جدید ترین تیپ از سری آیکون (Icon) را معرفی کرده که protagonist نام دارد و قرار است با قیمت پایه 17 هزار دلار به بازار بیاید.
قبل از هر چیز باید به نام این محصول یعنی protagonist توجه کرد. protagonist در لغت به معنای قهرمان شخصیت اصلی داستان، نمایشنامه یا فیلمنامه است. جالب اینجاست که در معرفی جیلی آیکون protagonist، این تیپ از آیکون خودرویی مخصوص زنان معرفی شده است و می خواهد بازار هدف زنان را داشته باشد. جیلی آیکون (Icon) در سال 2020 معرفی شد و محصولات سری آیکون اساس یکسان مهندسی با دیگر محصولات گروه جیلی دارند. این یعنی آیکون protagonist بر اساس پلتفرم BMA جیلی ساخته شده که همان پلتفرمی است که محصولاتی مثل جیلی Binrui و لینک اند کو 06 بر مبنای آن مهندسی شده بودند. پس با خودرویی طرف هستیم که بواسطه مهندسی خوب جیلی، یک سر و گردن از دیگر چینی هایی که دیده ایم بالاتر است.
امکانات بیشتر در جیلی آیکون protagonist
نسبت به دیگر تیپ های جیلی آیکون، در آیکون protagonist امکانات بیشتری در نسخه پایه می بینیم. در این خودرو سطح دو از رانندگی خودران را داریم که شامل هشدار برخورد از جلو و رادار خطی می شود. دوربین 360 درجه، قابلیت ریموت کنترل بوسیله گوشی موبایل و سیستم پاک سازی هوا از جمله دیگر امکانات استاندارد این کراس اوور هستند. جیلی تاکید می کند این امکانات بر اساس نیاز زنان به نسخه استاندارد اضافه شده اند.

جیلی آیکون protagonist در رده کراس اوورهای کوچک یا کامپکت قرار می گیرد و 4,350 میلیمتر طول، 1,815 میلیمتر عرض، 1,620 میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری 2,640 میلیمتری دارد. بدنه دو رنگ (نوک مدادی-بنفش) را در این تیپ بصورت اختصاصی داریم  و رینگ های 19 اینچی بهمراه دستگیره های پنهان در از جمله المان های جذاب در طراحی این کراس اوور زنانه است. به جز پارامترهای ذکر شده تفاوت چندانی در ظاهر این کراس اوور با باقی تیپ های سری آیکون نمی بینیم. 

کابینی جذاب در جیلی آیکون protagonist

در داخل تریم روشن دو رنگ را در داشبورد و رودری ها می بینیم که از جنس پارچه آبی رنگ و چرم مصنوعی است. نورپردازی داخلی در این خودرو با 72 رنگ مختلف قابل تنظیم بوده و از طریق صفحه نمایش 12.3 اینچی در مرکز کنترل می شود. صفحه نمایش 12.25 اینچی دیگری در پشت فرمان کلاستر دیجیتال را نمایش می دهد و سیستم اطلاعات سرگرمی در این خودرو آخرین نسل از سیستم های اطلاعات سرگرمی کمپانی جیلی موسوم به OS سیستم است. از جمله امکانات خاص در جیلی آیکون protagonist می توان به سیستم تشخیص چهره و سیستم پیشرفته فرمان صوتی اشاره کرد.

مشخصات فنی جیلی آیکون protagonist
زیر کاپوت خودروی زنانه جیلی یک پیشرانه 1.5 لیتر چهار سیلندر توربوشارژ را داریم که توان تولید نهایت قدرت 178 اسب بخار و نهایت گشتاور 290 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو نی رسدو نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برای این کراس اوور ثبت می شود. بر اساس ادعای کمپانی مصرف ترکیبی جیلی آیکون protagonist تنها 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر است که واقعا مصرف خوبی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط