یک‌شنبه 18 شهریور 1403 - 07:53

کد خبر 570692

شنبه 06 مرداد 1403 - 16:22:24


ثبت دمای ۴۰ تا ۴۷ درجه‌ای در ۱۰ شهر استان بوشهر


ایرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی ایستگاه های هواشناسی بیانگر ثبت دمای هوا ۴۰ تا ۴۸ درجه سانتیگراد در ۱۰ شهر این استان در شبانه روز گذشته است.

محمد رضا انصاری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در این مدت شهرهای بوشهر ، اهرم و خورموج با ۴۷درجه و دیلم ، دیر و اهرم نیز با ۴۰درجه گرم ترین و خنک ترین دما را به نام خود ثبت کرده اند.
وی افزود: بیشترین شرجی و رطوبت هوا در شبانه‌روز گذشته با ۹۰درصد مربوط به عسلویه است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به میزان ۷۲ درصدی رطوبت هوا در بوشهر تصریح کرد: میزان شرجی در بنادر دیر، کنگان و خارگ نیز به ترتیب ۸۳ ، ۷۵ و ۷۵ درصد ثبت شده است.
انصاری یادآور شد: بیشینه دمای هوا برای امروز با ۴۸ درجه مربوط به شهر اهرم و کمترین آن برای منطقه بهرگان با ۲۸درجه پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: براساس بررسی نقشه های هواشناسی امروز هشدار سطح نارنجی دریایی در استان بوشهر صادر شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نوع مخاطره در زمان هشدار نارنجی وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت)، افزایش ارتفاع موج دریا (۱۲۰ تا ۱۸۰ و در سواحل جنوبی گاهی تا ۲۴۰ سانتی‌متر) ، احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه ای و خیزش گرد و خاک محلی در نوار ساحلی است.
وی افزود: اثر مخاطره افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در چنین مواقعی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه می شود.
وی گفت: از امروز تا روز دوشنبه با وزش بادهای به نسبت شدید شمالی، سواحل استان مواج پیش‌بینی می‌شود.
انصاری یادآور شد: طی این مدت در برخی ساعات، وزش باد، خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان مورد انتظار است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با وزش بادهای جنوبی، رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.
انصاری ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۶:۵۰ ، مد دوم ساعت ۱۲:۰۰ و جزر دوم ساعت ۱۸:۲۵ خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط