پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 02:02

کد خبر 571674

یک‌شنبه 07 مرداد 1403 - 12:10:57


بازگشت ترامپ به تجمعات در فضای باز انتخاباتی در آمریکا


فارس/ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر برای سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی در فضای باز به همان شهری می‌رود که دو هفته پیش در آن مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.
 
دونالد ترامپ،‌نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا پس از ماجرای ترور نافرجامش،‌بار دیگر از برنامه خود برای حضور در تجمعات باز انتخاباتی خبر داد.

به گزارش هیل،‌ ترامپ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی حقیقت با اشاره به این موضوع که قرار است سرویس مخفی آمریکا محافظت بیشتری از وی در تجمعات باز کند، عنوان کرد از اوایل ماه جاری دوباره به حضورش در این تجمع‌ها ادامه خواهد داد.

ترامپ در پست منتشر شده در شبکه اجتماعی‌اش اینطور نوشت:‌ من به رقابت‌های انتخاباتی‌ام در فضای باز ادامه می‌دهم. سرویس مخفی آمریکا هم موافقت کرده تا عملیات خود در چنین تجمعات انتخاباتی را گسترش دهد.

در حالی که عملیات سرویس مخفی آمریکا در ماجرای ترور نافرجام ترامپ با انتقادات شدیدی همراه شده و حتی مدیر این سرویس از حادثه تیراندازی به ترامپ به عنوان مهم‌ترین شکست عملیاتی خود در دهه‌های اخیر یاد کرد، با این حال خود ترامپ ضمن حمایت از آنها عنوان کرد که ماموران این سرویس در محافظت از وی توانایی بسیاری دارند.

با این حال ترامپ به هیچ جزئیات خاصی در مورد عملکرد سرویس مخفی آمریکا برای محافظت بیشتر از خود اشاره نکرد. این سرویس به دلیل عملکرد خود در ماجرای تیراندازی به ترامپ که در نهایت منجر به مرگ یک فرد و زخمی شدن دو نفر دیگر شد با انتقادات شدید از سوی هر دو حزب مواجه شد. اکنون ترامپ عنوان کرده که قصد دارد،‌بار دیگر برای حضور در یک گردهمایی تبلیغاتی دیگر به همان شهری باز گردد که یک نفر سوء قصد به جان وی را کرده بود.

ترامپ در این رابطه عنوان کرده است: برای یک رقابت بزرگ و زیبا به باتلر پنسیلوانیا باز خواهم گشت. به احترام روح آتش‌نشان قهرمان عزیزمان‌،‌کوری و آن وطن پرستان شجاعی که دو هفته پیش مجروح شدند. کوری کامپراتوره، کسی که در ماجرای ترور ترامپ کشته شد،‌ یک آتش‌نشان بود.

برنامه ترامپ برای بازگشت به باتلر در حالی انجام می‌گیرد که سرویس مخفی آمریکا به وی و تیم انتخاباتی‌اش فشار آورده اند تا از برگزاری تجمعات بزرگ انتخاباتی در فضای باز خودداری کنند.

با این حال،‌ترامپ ضمن ابراز مخالفت با این درخواست عنوان کرده است:‌ هیچ‌کس اجازه ندارد، سخنرانی و یا تجمع آزاد را متوقف و یا مانع از آن شود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط