جمعه 30 شهریور 1403 - 13:21

کد خبر 57451

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 16:25:00


هر آنچه باید درباره پروازهای استانبول از شیراز بدانید


بازار/سی‌ونه منطقه، 15 میلیون جمعیت و بیش‌از 1700 سال تاریخ و جاهای دیدنی و تفریحی بی‌شمار، همه آمار و ارقام درباره استانبول سر به فلک می‌کشند. استانبول نه فقط به خاطر نزدیکی به ایران در میان ما طرفدار دارد، بلکه گردشگران بی‌شماری هر ساله از سراسر جهان به این شهر سفر می‌کنند. سفر به استانبول اگر برای ما ایرانیان مثل آب خوردن هم نباشد، نسبت به سفر به بسیاری از شهرهای خارجی راحت‌تر است. اما، باز هم اگر تا‌به‌حال را خریداری نکرده‌اید، لازم است تا نکاتی را درباره پروازهای این شهر بدانید.

در چه فصلی از سال به استانبول بروید؟
پاسخ به این سوال بستگی به علایق شخصی و هدفتان از سفر دارد. استانبول شهری چهارفصل است و در هر زمانی از سال در آن‌جا به شما خوش می‌گذرد. البته در فصل تابستان گردشگران بسیار زیادی به این شهر می‌روند. پس، اگر نمی‌خواهید در ازدحام جمعیت گیر کنید و برای ورود به مکان‌های تفریحی در صف بایستید، از فکر سفر به استانبول در تابستان بیرون بیایید. البته استانبول در فصل‌های دیگر سال هم شلوغ است و بهار و پاییز این شهر هم زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. زمستان‌های سرد هم حال و هوای متفاوتی به استانبول می‌دهند.

با کدام ایرلاین ‌ها می‌توانید از شیراز به استانبول بروید؟

چندین شرکت هواپیمایی از جمله ترکیش ایرلاین (Turkish Airline)، قطر ایرویز (Qatar Airways)، امارات ایرلاین (Emirates Airlines)، فلای دبی (Fly Dubai) و ایر عربیا (Air Arabia) از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به فرودگاه‌های استانبول پرواز دارند. در میان این موارد، تنها ترکیش ایرلاین پرواز مستقیم به استانبول دارد و بقیه ایرلاین‌ها حداقل در یک فرودگاه دیگر توقف دارند.

پرواز شیراز به استانبول در چه روزهایی انجام می‌شود؟
از شهری صحبت می‌کنیم که هر سال حدود 40 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. ده‌ها هزار نفر از این رقم را ایرانیان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل، پروازهای بسیار زیادی از شهرهای مختلف ایران به مقصد استانبول انجام می‌شود. فرودگاه شیراز هم در همه روزهای هفته پروازی به این شهر آسیایی-اروپایی دارد. ساعت‌های این پرواز هم طبق برنامه شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌شود.

پرواز شیراز به استانبول چقدر طول می‌کشد و فاصل این دو شهر چقدر است؟
فاصله هوایی شیراز تا استانبول 2514 کیلومتر است. درصورتی‌که بلیط استانبول شیراز مستقیم را گرفته باشید، پروازتان حدود چهار ساعت و سی دقیقه طول می‌کشد. اما، اگر پروازهای توقف‌دار را انتخاب کنید، بسته‌به مکان توقف این زمان بیشتر می‌شود.

چند کیلو بار مجاز می‌توان به استانبول برد؟
میزان بار مجاز در پرواز شیراز به استانبول بستگی به سیاست‌های هر ایرلاین دارد. ایرلاین‌های ایرانی سیاست مشابهی را در این زمینه دارند؛ بر این اساس، مسافران کلاس اکونومی مجاز به حمل 30 کیلو بار اصلی و 5 کیلو بار دستی هستند. مسافران بیزنس کلاس هم می‌توانند 40 کیلو بار اصلی و 7 کیلو بار دستی همراه خودشان ببرند. بار مجاز در ایرلاین‌های خارجی هم اعدادی تقریبا مشابه دارد که بهتر است آن‌ها را موقع خرید بلیط بررسی کنید.

اگر بارتان بیشتر از اعداد گفته‌شده باشد باید مبلغی را به‌عنوان جریمه اضافه بار پرداخت کنید. این رقم برابر با یک درصد از قیمت بلیط به ازای هر کیلو اضافه بار است. ایرلاین‌های اماراتی و قطری برای هر کیلو اضافه بار مبلغ 20 دلار را دریافت می‌کنند و «ترکیش ایرلاین» هم به برای یک بسته 23 تا 32 کیلویی 80 دلار می‌گیرد.

قیمت بلیط استانبول شیراز چقدر است؟
قیمت بلیط بر اساس ایرلاین مورد نظرتان، کلاس پروازی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. معمولا بلیط ایرلاین‌های ایرانی ارزان‌تر از ایرلاین‌های خارجی تمام می‌شود. بلیط‌های اکونومی ارزان‌ترین‌ها و بلیط‌های فرست کلاس گران‌ترین بلیط‌ها در یک هواپیما محسوب می‌شوند. بلیط‌های بیزنس کلاس هم حد وسط دو کلاس قبلی هستند. تفاوت این سه کلاس پرواز در راحتی صندلی‌ها و ارائه خدمات به مسافرانشان است.

چگونه بلیط استانبول شیراز را ارزان بخریم؟
به دلایل مشخص قیمت بلیط ایرلاین‌های ایرانی از خارجی پایین‌تر است؛ پس، اگر به‌دنبال بلیط ارزان می‌گردید در درجه اول به سراغ این ایرلاین‌ها بروید. از طرف دیگر، اگر همه کارهای سفرتان را کرده‌ و چمدان‌هایتان را بسته‌اید، با خرید بلیط‌های لحظه آخری هزینه بلیط خود را حسابی کاهش می‌یابد. در ضمن، بهتر است بلیط استانبول را به‌صورت رفت‌ و برگشت رزرو کنید؛ چراکه خرید بلیط‌های دوطرفه همیشه از بلیط‌های یک‌طرفه ارزان‌تر تمام می‌شود.

آیا برای سفر به استانبول به بیمه مسافرتی نیاز است؟
بیمه مسافرتی برای همه گردشگران خارجی در استانبول اجباری است. استانبول به‌طور کلی یک شهر امن برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود اما، جیب‌بری و جنایت هم در این شهر اتفاق می‌افتد. مهم‌تر از این مورد، بحث سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است که می‌تواند گران باشد. اگر دچار حادثه یا بیماری غیر منتظره شوید، بیمه آن‌ها را پوشش می‌دهد.

خرید بلیط استانبول شیراز با ارزانترین قیمت در فلای تودی
اگر قصد سفر به استانبول را دارید، فلای تودی بهترین گزینه برای خرید بلیط هواپیما محسوب می شود. در این سایت می توانید بلیط استانبول را از میان ایرلاین های متنوع و با یک مقایسه ساده در کوتاه ترین زمان ممکن خریداری کنید. علاوه‌بر این مورد، امکان رزرو بهترین هتل‌ های استانبول و خرید خدمات سفر مثل بیمه مسافرتی برایتان فراهم است. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط