جمعه 30 شهریور 1403 - 02:05

کد خبر 57566

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 20:00:00


ساخت خون مصنوعی توسط محققان کره جنوبی


سیناپرس/ شرکت داروسازی دوونگ که یکی از مجموعه های پیشرو پزشکی در کره جنوبی محسوب می شود اعلام کرد: یک قرارداد تحقیق و توسعه مشترک با یک شرکت تحقیقاتی سلول های بنیادی پرتوان القایی داخلی به نام YiPSCELL، با هدف توسعه گلبول های قرمز مصنوعی امضا کرده است.

 محققان کره جنوبی در تلاش هستند تا نوعی خون مصنوعی قابل استفاده در مصارف پزشکی تولید کنند. بر  اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، گلبول های قرمز مصنوعی جایگزین عملکرد گلبول های قرمز خون می شوند که وظیفه رساندن اکسیژن به سلول های خون را بر عهده دارند.

در حال حاضر بانک خون موجود در کشورهای مختلف، تنها منبع خون در دسترس بیماران است و این بانک های خون  تنها متکی به اهدای خون از سوی داوطلبان انسانی بوده و به همین دلیل یک منبع ناپایدار محسوب می شود.

شرکت پژوهشی دوونگ در این رابطه گفت: ایجاد یک جایگزین تامین خون پایدار در سطح ملی از طریق توسعه سلول‌های خون مصنوعی و پلاکت‌های مصنوعی در اولویت است.

بر این اساس، شرکت های مطالعات پزشکی فوق الذکر تحقیقات مشترکی را برای ایمن کردن فناوری  توسعه سلول‌های خون مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی انسان انجام خواهند داد.

این سلول ها می توانند در انواع بافت ها و اندام های بدن انسان استفاده شوند. تحقیقات  فوق همچنین به دنبال شناسایی روشی درمانی برای بیماری های مختلف شدید و صعب العلاج از طریق بازسازی بافت و سلول درمانی است.

پروفسور یو جی هیون (Ju Ji-hyeon) متخصص روماتولوژی در بیمارستان سنت مری سئول یکی از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی بوده و لی چانگ جائه، مدیر بخش داروسازی دوونگ نیز در این مسیر با وی همکاری می کند.

 لی چانگ جائه در این رابطه گفت: ما مشتاقانه منتظر تحقیقات مشترک در زمینه تولید خون مصنوعی هستیم که دارای فناوری سلول های بنیادی پرتوان القایی است، این خون مصنوعی می تواند آینده بسیاری از  مطالعات و روش های درمان پزشکی را متحول کند. هدف نهایی پژوهش فوق این است که به تثبیت عرضه گلبول‌ های قرمز خون بر اساس فناوری پلت ‌فرم سلول‌ های بنیادی پرتوان القا شده توسط انسان کمک کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط