جمعه 30 شهریور 1403 - 18:05

کد خبر 57652

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 20:20:00


کیا گرنبرد در تهران دیده شد


آخرین خودرو/ ظهر امروز خبرنگار «آخرین خودرو» نمونه آزمایشی کیا گرنبرد (KIA Granbird) را در غرب تهران دید و تصاویری از این اتوبوس کره ای تهیه کرد. پیش از این گفته می شد که اتوبوس نشان کیا توسط سروش دیزل مبنا به بازار ایران عرضه خواهد شد.
با توجه به عکس های تهیه شده توسط خبرنگار این رسانه، مشخص است که نمونه جدید اتوبوس کیا به ایران آمده و خودروی حاضر در تصاویر مربوط به نسخه های قبلی نیست. نشان تجاری جدید کیا بر روی گرنبرد تاییدی بر این نکته است و با توجه به اینکه این اتوبوس پلاک ندارد، می توان احتمال داد که این خودروی کره ای برای برخی تست های فنی به ایران آمده است. همچنین پیش از این در محافل خودرویی گفته می شد که شرکت سروش دیزل مبنا (متولی مونتاژ کامیونت ها و ون هیوندای و محصولات یواز در ایران) به دنبال مونتاژ خودروهای کار و تجاری کیا رفته است.


مشخصات فنی کیا گرنبرد:
کیا گرنبرد یک اتوبوس برون شهری است که در تیپ های فنی مختلفی تولید می شود و امروز با آخرین نسخه خود، یعنی نسل سوم، به بازار ایران آمده است. کیا گرنبرد را می توان با پیشرانه های 12.3 و 12.7 لیتری سفارش گذاری کرد و این اتوبوس کره ای با نسخه های 380 تا 440 اسب بخار نیز در بازارهای مختلف حضور دارد. همچنین جعبه دنده گرنبرد را می توان نسخه دستی و یا اتوماتیک سفارش گذاری کرد. این جعبه دنده ها که 5 و 6 سرعته هستند، فناوری ZF آلمان را دارند. تیپ های مختلف این اتوبوس کیا به صورت استاندارد 38 تا 42 نفره هستند و خریداران می توانند از چیدمان VIP صندلی ها هم در این خودروی مسافربری استفاده کنند. 

در نمونه فول آپشن کیا گرنبرد امکاناتی مانند اینتاردر چند زمانه، کروز کنترل تطبیقی، جلو آمپر دیجیتال، تعلیق بادی قابل تنظیم، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان، دوربین پارک عقب، نمایشگر لمسی، تهویه مستقل راننده و سرنشینان، استارت دکمه ای، گرمکن و سردکن صندلی راننده، سنسور نور، سنسور باران، شارژر USB سرنشینان، پاکسازی اتوماتیک هوای کابین و... دیده می شود.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط