جمعه 30 شهریور 1403 - 01:19

کد خبر 57727

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 22:12:00


ابراز تمایل نخست وزیر انگلیس بر ارسال جنگ افزار‌های بیشتر به اوکراین


صدا و سیما/ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پی اهدای موشک‌های دور برد استورم شدو یا سایه طوفان انگلیس به اوکراین از نخست وزیر انگلیس قدردانی کرد و تداوم این روند را خواستار شد که به گفته رسانه‌ها از ریشی سوناک پاسخ مثبت دریافت کرد.

رسانه‌های انگلیسی با اشاره به دومین سفر ولادیمیر زلنسکی به انگلیس در ماه‌های اخیر با درج این مطلب نوشتند دو طرف ضمن بررسی تحولات مناطق جنگی، درباره تداوم حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی از کیف تبادل نظر کردند.
ریشی سوناک بنا بر اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس پیش‌تر نیز در گفتگوی تلفنی با زلنسکی بر تداوم پشتیبانی‌ها از اوکراین تا حصول اطمینان از پیروزی کیف در برابر روسیه تاکید کرد.
انگلیس که با ارسال تانک‌های پیشرفته چلنجر، خود را پیشتاز تجهیز اوکراین به سلاح‌های تهاجمی پیشرفته معرفی کرد، نخستین کشوری است که موشک‌های دور برد رادار گریز به اوکراین اهدا می‌کند.
در پی این اقدم دولت انگلیس، اندره کلین سفیر روسیه در این کشور، لندن را پیشرو در تنش افرینی و خونبار‌تر و طولانی‌تر کردن مناقشه اوکراین دانست و افزود: مسئولیت تشدید بیشتر تنش‌ها به طور کامل بر عهده دولت بریتانیاست.

مقامات روسیه می‌گویند بار‌ها از کیف و کشور‌های غربی خواسته اند با رفع دغدغه‌های تهدید امیز ناتو و غرب علیه امنیت مرز‌های روسیه، به مناقشه اوکراین پایان دهند، اما کشور‌های غربی حامی کیف، به جای تلاش برای برقراری گفتگو‌های صلح، رویکرد تشدید جنگ و اتش افروزی بیشتر را در پیش گرفته اند.
جنگ اوکراین در حالی ماههاست ادامه دارد که مردم انگلیس بار‌ها با برپایی تظاهرات در لندن و دیگر شهر‌های این کشور در اعتراض به سیاست‌های دولشان در این باره، بر ضرورت اغاز گفتگو‌های صلح به جای دمیدن در اتش جنگ اوکراین با ارسال سلاح‌های بیشتر و مخرب‌تر تاکید می‌کنند و توقف این روند را خواستارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط