یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 21:07

کد خبر 579330

شنبه 13 مرداد 1403 - 14:15:00


معرفی منبع انرژی جدید برای ربات‌ها


فارس/دانشمندان منبع انرژی جدیدی را برای ربات‌ها معرفی کردند که خواص مکانیکی استثنایی و انعطاف پذیری خوبی از خود نشان داده‌است.
 
 به نقل از نیوزمدیکال، فیبرهای عضلانی مصنوعی با نیروی الکتریکی (EAMFs) به عنوان یک منبع انرژی برای سیستم‌های رباتیک پیشرفته و دستگاه‌های پوشیدنی در نظر گرفته شد‌ه‌اند.این فیبرها که به دلیل خواص مکانیکی استثنایی، انعطاف پذیری یکپارچه و تطبیق پذیری عملکردی خود مشهور هستند، در خط مقدم نوآوری‌های پیشرفته قرار دارند.   مقاله اخیر دانشمندان در این زمینه با عنوان نوآوری های نوظهور در فیبرهای ماهیچه‌ای مصنوعی با نیروی الکتریکی، به صورت آنلاین در National Science Review (NSR) منتشر شد. شکل ظاهری این فیبر چگونه است؟مواد فیبر شکل مزایای قابل توجهی را در زمینه مواد هوشمند و دستگاه‌های کاربردی نشان داده‌اند و به نقطه کانونی نوآوری‌های علمی تبدیل شده اند.جهت گیری مولکولی بالای الیاف به آنها استحکام مکانیکی محوری و چرخندگی قابل توجهی می‌دهد و پایه ای محکم برای کاربردهای با کارایی بالا ایجاد می کند.استفاده از تکنیک‌های بافندگی چند بعدی در منسوجات مدرن امکان ایجاد ساختارهای پیچیده و طرح‌های چند منظوره را تامین می‌کنند.


چالش ها و فرصت هادر حالی که تحقیقات بنیادی درمورد این فیبرها پیشرفت چشمگیری داشته است، مقیاس بندی برای کاربردهای گسترده‌تر چالش‌های متعددی را به همراه دارد. این موارد شامل بهینه سازی سیستم های مدیریت حرارتی در مکانیسم‌های ترموالکتریک و افزایش عملکرد عضلات الکتروشیمیایی با الکترولیت‌های حالت جامد است.
توسعه سریع الکترونیک انعطاف‌پذیر و فناوری‌های ذخیره انرژی کارآمد احتمالاً باعث می‌شود تا این فیبرها در زمینه‌های دستگاه‌های پوشیدنی، رباتیک نرم و دستگاه‌های توانبخشی پزشکی بیشتر استفاده شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط