دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:59

کد خبر 579538

شنبه 13 مرداد 1403 - 15:25:00


یک‌چهارم زنان تا ۲۰سالگی قربانی خشونت در رابطه‌ عاطفی می‌شوند


خراسان/ سازمان جهانی بهداشت طبق جدیدترین آمارهایش اعلام کرده است که تقریبا یک زن از هر چهار زن جوان در جهان، پیش از ۲۰ سالگی خشونت در رابطه عاطفی را تجربه می‌کند. به گزارش «دویچه وله»، نتیجه این تحقیقات که در نشریه تخصصی "The Lancet Child & Adolescent Health" منتشر شده، همچنین نشان می‌دهد که هرچند خشونت علیه زنان یک مشکل جهانی است اما آمار آن در مناطق مختلف، متفاوت است.
اثرات خشونت از سوی شریک‌عاطفی
در مقیاس جهانی به طور متوسط ۲۴ درصد زنان زیر ۲۰ سال توسط شریک عاطفی‌شان مورد خشونت قرار می‌گیرند. این رقم در اروپای مرکزی و آسیای مرکزی بین ۱۰ تا ۱۱ درصد، در کشورهای جنوب صحرای آفریقا ۴۰ درصد و در منطقه اقیانوسیه شامل استرالیا، نیوزیلند و جزایر کوچک اقیانوس آرام ۴۷ درصد است. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده  است که خشونت از سوی شریک عاطفی اثرات زیاد و عمیقی بر سلامت، کارکرد آموزشی و شغلی، روابط آتی و چشم‌انداز زندگی این دختران می‌گذارد. همچنین خطر ابتلا به افسردگی، اختلالات اضطرابی، بارداری ناخواسته، بیماری‌های مقاربتی و مشکلات روانی را نیز در آن ها افزایش می‌دهد. این گزارش همچنین می‌گوید معضل خشونت علیه دختران زیر ۲۰ سال، در کشورهای فقیر و مناطقی که دختران امکان کمتری برای ادامه تحصیل دارند، بیشتر است.
بررسی آمارها از سال 2008 تا 2018
سازمان جهانی بهداشت برای این تحقیق، آمار خشونت علیه زنان در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ را در ۱۶۱ کشور جهان بررسی و در این گزارش به تجربیات دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله استناد کرده است. سازمان جهانی بهداشت از والدین و مدارس خواست تا درباره رابطه سالم عاطفی برای دختران روشنگری کنند و درباره حقوق زنان به آن‌ها آموزش دهند. در تحقیقات گوناگون مشخص شده که اقدامات پیشگیرانه و زودهنگام در این زمینه بسیار ضروری است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط