سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:01

کد خبر 586659

جمعه 19 مرداد 1403 - 16:30:03


نینتندو سوییچ 2 بازی‌های AAA را در زمان عرضه دریافت می‌کند


زومجی/ پاول گیل مدعی شده است که نینتندو سوییچ 2، بازی‌های بزرگ AAA از توسعه‌دهندگان ترد پارتی را در بازه زمانی عرضه رسمی دریافت خواهند کرد.
  
زمانی‌که نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، نقطه ضعفی که در مجموعه‌ی بازی‌های تحت پشتیبانی آن احساس می‌شد، عدم حضور بازی‌های رده بالای AAA بود. البته که نینتندو از همان ابتدای کار بازی‌های فرست پارتی بزرگی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Mario Kart 8 Deluxe را برای این کنسول منتشر کرد اما حضور توسعه‌دهندگان ترد پارتی در این مجموعه بسیار کم رنگ بود. حالا و در شرایطی که احتمالاً در آینده نزدیک عرضه‌ی کنسول نینتندو سوییچ 2 را در پیش داریم، به نظر می‌رسد که در این زمینه تغییراتی را مشاهده خواهیم کرد.

براساس ادعای پاول گیل، Nintendo Switch 2 بازی‌های بزرگ استودیوهای ترد پارتی را در بازه‌ی زمانی عرضه رسمی، دریافت خواهد کرد. این بازی‌ها شامل عناوین بزرگ AAA نیز می‌شوند.

«شماری از توسعه‌دهندگان بزرگ ترد پارتی که در رویداد E3 2017 حضور داشتند، تصور نمی‌کردند که نینتندو سوییچ چنین عرضه موفقیت آمیزی داشته باشد؛ لذا حضور بازی‌های بزرگ از سازندگان دیگر روی این کنسول کم رنگ بود. اما حالا این شرکت‌ها روی عرضه بازی‌های بزرگ در زمان عرضه برای کنسول نسل بعدی نینتندو برنامه‌ریزی می‌کنند. نینتندو سوییچ 2 بازی‌های بزرگ را زودتر یا همزمان با دیگر پلتفرم‌ها و حتی به‌صورت انحصاری دریافت خواهد کرد.»

درحال حاضر هیچ اطلاعاتی از بازی‌هایی که روی کنسول جدید نینتندو سوییچ منتشر می‌شوند، در دسترس نیست.



انتظار می‌رود که نینتندو در سال ۲۰۲۵ کنسول نسل جدید سوییچ را معرفی کند. احتمالاً در ماه مارس سال آینده میلادی شاهد عرضه این کنسول به بازار باشیم. آخرین شایعات در ارتباط با این کنسول، از احتمال پشتیبانی معکوس آن از بازی‌های نسل قبل و پشتیبانی از رزولوشن 4k حکایت دارند. همچنین گفته می‌شود شرکت نینتندو قصد دارد با عرضه دو نسخه دیجیتالی و استاندارد از کنسول احتمالی نینتندو سوییچ 2، حق انتخاب بیشتری را به علاقه‌مندان ارائه کند. با استناد به صحبت‌‌های درز شده نسخه دیجیتالی نینتندو سوییچ 2 با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلار و نسخه استاندارد آن نیز با قیمت ۴۴۹ دلار روانه بازر خواهد شد.

درخصوص مشخصات سخت‌افزاری کنسول نینتندو سوییچ 2 همچنان بحث و اختلاف نظر زیادی وجود دارد. گروهی اعتقاد دارند که این کنسول از یک تراشه پنج نانومتری استفاده می‌کند، گروهی دیگر اما تراشه هشت نانومتری سامسونگ را تراشه کنسول نینتندو سوییچ 2 می‌دانند. نسل دوم سوییچ به اعتقاد بسیاری برپایه NVIDIA Tegra 239 که یک نسخه ویژه از T234 به حساب می‌آید، خواهد بود. چنانچه این موضوع صحت داشته باشد کنسول نینتندو سوییچ 2 از ویژگی‌هایی مثل NVIDIA DLSS و ری تریسینگ پشتیبانی خواهد کرد.

البته این شایعات و حرف‌وحدیث‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چراکه یکی دیگر از افشاکنندگان مطرح حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی اعتقاد دارد کنسول نینتندو سوییچ 2 عملکردی مشابه کنسول ایکس باکس سری اس را خواهد داشت و بازی‌ها را با رزولوشن 1080p و پشتیبانی از ری تریسینگ اجرا خواهد کرد. از‌طرفی دیگر شایعاتی از تلاش نینتندو برای بهره‌گیری از قابلیت HDR روی کنسول نینتندو سوییچ 2 حکایت دارند.

در ادامه نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط