دوشنبه 09 مهر 1403 - 05:00

کد خبر 587622

شنبه 20 مرداد 1403 - 13:28:57


رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در جذب آرای سفیدپوستان آمریکایی


فارس/ نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت هریس نسبت به ترامپ در میان رای‌دهندگان سفید پوست آمریکایی در حال افزایش است.
 
نتایج یک نظرسنجی که به تازگی انجام گرفته است،‌ نشان می‌دهد شمار رای‌دهندگان سفیدپوستی که در آمریکا از کامالا هریس،‌ معاون رئیس جمهور آمریکا در برابر ترامپ حمایت می‌کنند،‌ رو به افزایش است.

به گزارش نیوزویک،‌ در آخرین نظرسنجی انجام گرفته شده میزان محبوبیت کامالا هریس هم در بین رای دهندگان سیاه‌پوست آمریکایی و هم در میان رای‌دهندگان سفید پوست در این کشور نسبت به دونالد ترامپ افزایش پیدا کرده است.

طبق نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی شبکه‌های خبری ان‌پی‌آر،‌ پی‌بی‌اس و همچنین موسسه ماریست نیوز که از تاریخ 1 تا 4 ماه اوت انجام گرفته است،‌ حدود 46 درصد از رای‌دهندگان سفید‌پوست در آمریکا عنوان کرده‌اند که به هریس رای می‌دهند،‌ در حالی که 51 درصد از آنها گفته‌اند، رای‌شان در انتخابات ماه نوامبر برای دونالد ترامپ خواهد بود.

طبق بررسی های انجام گرفته شده میزان حمایت رای‌دهندگان سفید‌پوست از هریس نسبت به روزهای اولیه کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی افزایش پیدا کرده است.بر این اساس طبق نظرسنجی انجام گرفته شده در تاریخ 21 ژوئیه، نیز میزان محبوبیت هریس در میان رای‌دهندگان سفیدپوست آمریکایی 40 درصد عنوان شده بود.

رقمی که اکنون در نظرسنجی جدید به 46 درصد افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، نتایج نظرسنجی دیگری نیز حاکی از این است که هریس تنها 8 درصد با ترامپ برای جلب آرای سفیدپوستان در آمریکا اختلاف دارد.

علیرغم اینکه اکثریت رای‌دهندگان سفید‌پوست در انتخابات گذشته آمریکا طی 50 سال گذشته از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه حمایت کرده‌اند، با این حال طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته شده،‌ هریس به عنوان اولین زن رنگین پوستی که از سوی یک حزب به نامزد نهایی انتخاباتی برگزیده شده است، در انتخابات ریاست جمهوری و در میان رای دهندگان سفید‌پوست عملکرد بهتری از بایدن در برابر ترامپ از خود نشان خواهد داد.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو،‌ بایدن در سال 2020،‌ 43 درصد از آرای سفیدپوستان را به دست آورد در حالی که ترامپ 55 درصد این آرا را از آن خودش کرد. به گفته توماس گیفت،‌ دانشیار علوم سیاسی و مدیر مرکز سیاست ایالت متحده در دانشگاه کالج لندن،‌ به نظر می رسد،‌ جایگاه هریس در میان رای دهندگان سفیدپوست آمریکایی در حال افزایش باشد.

قرار است هریس به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات با دونالد ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری آمریکا به رقابت بپردازد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط