دوشنبه 02 مهر 1403 - 09:00

کد خبر 591553

سه‌شنبه 23 مرداد 1403 - 13:41:57


پنج ماده غذایی که می تواند به مبارزه با استرس کمک کند


آخرین خبر/  اگر با استرس دست و پنجه نرم می کنید، چند غذا وجود دارد که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا علائم خود را کاهش دهید.

به نقل از مارک گیلبرت، متخصص تغذیه رژیم غذایی، پنج ماده غذایی را نام برده است که می توانند به مبارزه با علائم استرس کمک کنند.

چای سبز
نوشیدن چای سبز راهی عالی برای کاهش استرس شماست. پس میتوانید این نوشیدنی مفید را وارد برنامه روزانه خود کنید.

مارک می گوید:چای سبز حاوی L-theanine است، اسید آمینه ای که اثر آرام بخشی بر مغز دارد. نوشیدن یک فنجان چای سبز می تواند به کاهش سطح استرس و افزایش آرامش کمک کند.

شکلات تلخ
شکلات تلخ نه تنها یک خوراکی خوشمزه ای است، بلکه می تواند به کاهش اضطراب و استرس نیز کمک کند.

این متخصص توضیح می دهد: شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است که ترکیبات طبیعی هستند که نشان داده اند استرس و اضطراب را کاهش می دهند. خوردن مقدار کمی شکلات تلخ می تواند به تقویت خلق و خو و کاهش سطح استرس کمک کند.

توت ها
توت ها بیش از اینکه یک ماده خوشمزه برای اسموتی باشند، می توانند به احساس استرس کمک کنند.

مارک می گوید: توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن به مبارزه با استرس کمک می کند. خوردن یک مشت انواع توت ها مانند زغال اخته، توت فرنگی یا تمشک می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

سبزی های برگ دار
سبزی‌های برگ‌دار برای سلامتی شما به طور کلی مهم هستند، اما همچنین به تقویت آرامش کمک می‌کنند.

مارک توضیح می‌دهد: «سبزیجات برگ‌دار، مانند اسفناج، کلم پیچ، و چغندر سوئیس، سرشار از منیزیم هستند، که یک ماده معدنی است که به تنظیم کورتیزول، هورمون استرس کمک می‌کند. افزودن سبزی‌های برگ‌دار به رژیم غذایی شما می‌تواند به کاهش سطح استرس و تقویت آن کمک کند. آرامش.

آجیل
در نهایت، اگر با استرس دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید مقداری آجیل که سرشار از منیزیم و چربی های سالم هستند، مصرف کنید.

این متخصص تغذیه توصیه می‌کند: آجیل‌هایی مانند بادام، گردو و پسته سرشار از چربی‌های سالم و منیزیم هستند که می‌تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

مترجم و خبرنگار: فائزه خطیب


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط