شنبه 31 شهریور 1403 - 03:30

کد خبر 59449

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 18:00:06


نیسان آلمرا فیس لیفت ، نسخه ای مخصوص بازار تایلند


آخرین خودرو/ نیسان آلمرا فیس لیفت جدید ترین محصول کمپانی ژاپنی نیسان برای بازار تایلند است که به تازگی معرفی شده و ویژگی های خاص و جذابی دارد.
آلمرا در واقع همان نیسان ورسا است که در بازار تایلند این نام را دارد. در نسخه ای که برای بازار تایلند فیس لیفت شده تغییراتی مشابه با نیسان ورسا در آمریکای شمالی را داریم اما جزئیاتی در ظاهر و امکانات متفاوت است که این دو خودرو را متمایز می کند. طرح V شکل جلوپنجره با خطوط افقی باعث شده تا این سدان کوچک کاملا شبیه به ورسا باشد. اما نکته جالب این سات که آلمرا یا همان ورسای تایلندی کیت بدنه آپشنال را دارد. تغییرات در سپر، کنار و دیفیوزر باعث شده تا با این کیت بدنه ظاهری متفاوت و اسپرت برای آلمرا رقم بخورد. البته این را در نظر داشته باشید که این تغییرات محدود به بدنه است و قوای محرکه با اضافه شدن این کیت فدرت ضافه ای نخواهد داشت.
کابین نیسان آلمرا
در داخل و وسط داشبرد صفحه نمایش 8 اینچی اطلاعات سرگرمی را داریم که در تریم های فول ارائه می شود و تیپ های پایه سیستم صوتی ساده و دکمه ای را خواهند داشت. در تیپ فول نیسان آلمرا امکاناتی مثل شارژر وایرلس گوشی، سیستم های ایمنی و کمکی راننده و سیستم سرویس اتوکانکت نیسان را داریم. همچنین با سفارش پکیج های اسپرت پدال های آلومینیومی، کف پوش مخصوص کابین و رودری های متفاوت را می بینیم. 

مشخصات فنی نیسان آلمرا
نیسان آلمرا در بازار تایلند با پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ عرضه می شود که توان تولید نهایت قدرت 99 اسب بخار و نهایت گشتاور 152 میوتن متر را دارد. قدرت و گشتاور با آنچه در نیسان ورسا (با پیشرانه 1.6 لیتری) در آمریکا دیده ایم 23 اسب بخار و 2 نیوتن متر کمتر است. قدرت در تمام تیپ ها از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و خبری از تیپ دنده دستی نیست. 

قیمت نیسان آلمرا

فروش آلمرا در بازار تایلند آغاز شده و قیمتی در محدوده 16.238 تا 20.668 دلار برای این سدان در نظر گرفته شده که کمی از قیمت ورسا در بازار آمریکا بیشتر است. برای سفارش پکیج های اسپرت هم مشتریان تایلندی باید مبلغ 350 تا 880 دلار را پرداخت کنند. توجه کنید که نیسان آلمرا یک خودروی کاملا اقتصادی است اما اگر مبلغ دلاری آن را طبق نرخ آزاد ارز در بازار ایران حساب کنیم به عدد 800 میلیون تا 1 میلیارد خواهیم رسید. این یعنی در سال های اخیر ارزش پول ملی ما به قدری افت داشته که اقتصادی ترین خودروها با امکانات قابل قبول، قیمتی نجومی خواهند داشت. 

نویسنده : محمدرضا پاداش


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط