شنبه 31 شهریور 1403 - 03:47

کد خبر 59753

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 22:44:37


اسکای ول ET5 ، اولین محصول شرکت نبکا معرفی شد


آخرین خودرو/ شرکت نِبکا (Nebka) که طی همکاری مشترک گروه مپنا و صنایع خودروسازی کرمان ایجاد شده است، به تازگی وبسایت رسمی خود را فعال کرده و اولین خودروی برقی بازار ایران معرفی نموده است. اسکای ول ET5 اولین خودروی برقی خواهد بود که فرایند مونتاژ را در ایران طی می کند و گروه مپنا و صنایع خودروسازی کرمان طی مشارکتی در بحث فنی و تولید پشتیبان این پروژه خواهند بود.
اسکای ول ET5 یک کراس اوور چینی تمام برقی است که چندی پیش نمونه های اولیه آن برای آزمایش های فنی به ایران آمد. نشان اسکای ول از جمله خودروسازان چینی است که در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و آمریکای جنوبی حضور دارد و توانسته تا سهمی از بازار خودروهای الکتریکی به دست آورد. این خودرو با نسخه 203 اسب بخار و 320 نیوتن متر به بازار ایران می آید و می تواند با هر بار شارژ کامل باتری ها 520 کیلومتر مسافت را طی کند. همچنین در حالت شارژ سریع طی 30 دقیقه ظرفیت باتری ET5 از 30 درصد به 80 درصد می رسد. همچنین جعبه دنده اتوماتیک این کراس اوور برقی از نوع تک سرعته است و قابلیت بازیافت انرژی را در حالت شتاب منفی دارد. از سویی این کراس اوور 5 نفره با وزن حدود 1.9 تن می تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 9 ثانیه ثبت کند.

اسکای ول ET5 را می توان در بحث طراحی و سطح امکانات در جایگاه کراس اوورهای به نسبت لوکس قرار داد. این خودرو به شش کیسه هوای 10 نقطه ای، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اتوماتیک، نور بالای اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، صندلی های برقی جلو با گرمکن و سردکن، نمایشگر 12.8 اینچی، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، تنظیم حالت رانندگی، جلو آمپر دیجیتال، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط خوان، رادار نقطه کور و... مجهز است و به احتمال زیاد در نمونه فول آپشن توسط نبکا مونتاژ می شود.

در حال حاضر گروه مپنا (با شرکت مکو) زیر ساخت های مهندسی و شارژ اسکای ول ET5 را فراهم می کند و صنایع خودروسازی کرمان هم پروژه مونتاژ اولین خودروی برقی ایران را پیش می برند و در نهایت طی شراکتی با نام نبکا، این کراس اوور لوکس و متفاوت را به بازار عرضه خواهند کرد. گفته می شود که ET5 شرکت نبکا در سال 1402 به بازار عرضه خواهد شد.

نویسنده: حسین دلاور


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط