جمعه 13 مهر 1403 - 09:00

کد خبر 60161

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 11:56:27


هشدار سطح زرد هواشناسی در استان زنجان


ایسنا/ کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر افزایش پوشش ابرها، وزش باد نسبتا شدید و بارش های پراکنده باران در برخی نقاط روی خواهد داد.

حسین سلطانی، کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از بعدازظهر افزایش پوشش ابرها، وزش باد نسبتا شدید و بارش های پراکنده باران در برخی نقاط روی خواهد داد، اظهار کرد: هم‌اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف و در شهرستان طارم ابری است. کیفیت هوای استان با وجود پیش‌بینی بارش‌های پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید از بعدازظهر امروز کاهش پیدا می‌کند. 

وی افزود: این وضعیت جوی تا صبح شنبه ادامه دارد و از بعدازظهر یکشنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد بارش‌های رگباری و رعدوبرق در مناطق مختلف استان خواهیم بود. 

سلطانی با اشاره به نفوذ سامانه همرفتی و صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان، یادآور شد: این وضعیت جوی در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، ایجرود، ماهنشان، طارم و سلطانیه اثرگذار خواهد بود. این وضعیت جوی از بعدازظهر پنجشنبه با آغاز بارش‌های رگباری و تگرگ، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و غبار آغاز خواهد شد و تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوا در استان تا روز شنبه هفته آینده گرم است و روزهای یکشنبه و دوشنبه به طور موقت دما کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش دارد.

این مسئول ادامه داد: لازم به ذکر است که طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۲۴ درجه، خرمدره هشت و ۲۴ درجه، ابهر هفت و ۲۴ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۴ درجه، سلطانیه سه و ۲۲ درجه، قیدار پنج و ۲۴ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط