جمعه 13 مهر 1403 - 08:54

کد خبر 60178

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 12:13:00


آغاز فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی؛ سیلاب در راه است


مهر/ رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از روز جمعه لازم است تدابیر لازم در این زمینه به‌کار گرفته شود.

مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی بیانگر بارش رگباری باران و رعدوبرق در مناطق مختلف استان در هفته جاری است که احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در این شرایط وجود دارد.
وی، با بیان اینکه از روز جمعه وزش تندباد نیز برای استان پیش بینی می‌شود، گفت: احتمال گردوخاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در این شرایط وجود دارد.
صابری اضافه کرد: طبق الگوهای پیش‌یابی و پیش‌بینی این شرایط در تمامی نقاط استان قابل پیش‌بینی بوده و تا اواسط هفته آینده استمرار خواهد داشت.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی افزود: احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.
وی به کوهنوردان توصیه کرد در این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی و نشستن در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: افراد آسیب‌پذیر نیز لازم است از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گردوخاک تا اواسط هفته آینده خودداری کنند.

صابری افزود: امروز و فردا نیز وزش باد و در برخی نقاط شمالی استان بارش‌های رگباری خفیف توأم با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تا اواخر هفته جاری افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه نیز بارش‌های رگباری در شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط