پنج‌شنبه 22 شهریور 1403 - 16:44

کد خبر 602081

چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 18:11:45


برخورداری ۴۷ درصدی جمعیت روستایی آذربایجان غربی از طرح هادی


آخرین خبر/ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: شاخص برخورداری طرح هادی روستایی در آذربایجان غربی به حدود ۴٧ درصد رسیده و برای اجرای طرح هادی روستایی ۵٣ درصدی باقیمانده حداقل سالانه اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومان نیازمندیم.

علیرضا مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: در چند سال اخیر با حمایت شورای دستگاه‌های نظارتی استان اقدامات خوبی در حوزه تهیه قیر رایگان و آسفالت روستا‌ها که در مجموع ١٢٣٠ پروژه به ارزش ۵٧٠ میلیارد تومان انجام شده است.
مقدم خاطرنشان کرد: در حوزه تملک و واگذاری روستایی تاکنون ١٨٨۶٠ قطعه زمین انجام شده است. 
وی ادامه داد: تاکنون حدود ١٩۴ هزار صدور سند روستایی با ٧٧ درصد برخورداری تحویل مردم شده و در شهر‌های زیر ٢۵ هزار نفر هم برای بیش از ۴۵ هزار نفر با ٧٨ درصد سند شهری واگذار شده است. 
مقدم با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه نهضت ملی مسکن خواستار حمایت جدی بانک‌های عامل شد و گفت: در حوزه مسکن محرومین در سه سال گذشته ٩۶٧ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده و ١٣١٣ پروژه در استان تعریف و در حال اجراست. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت نامناسب مساکن روستایی و درخواست از مردم برای مقاوم سازی واحد‌های محل زندگی خود تاکید کرد: از تعداد ٢۵٨ هزار و ۴۴۵ روستای استان تاکنون ٩٣ هزار و ٧١ مسکن مقاوم سازی شده که با مجموع ٣۶ درصدی ١٨ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.
مقدم خواستار حمایت جدی بخشداران و دهیاران و علمای اهالی منطقه و رسانه‌ها و عموم شهروندان برای استفاده از تسهیلات و خدمات مقاوم سازی واحد‌های مساکن روستایی شد که برای هر واحد ٣۵٠ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و در صورت لزوم سایر حمایت‌ها انجام می‌گیرد. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی همچنین خواستار حمایت جدی خیرین و ترویج و معرفی حساب ١٠٠ حضرت امام (ره) شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط